رئیس اداره گردشگری میراث فرهنگی رامسر گفت: روستای جواهرده یکی از 12 روستای دارای بافت با ارزش بخش میراث فرهنگی کشور است.
کد خبر: ۲۴۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 06 June 2016
حسین متاجی اظهار کرد: شهرستان رامسر با 729 کیلومتر وسعت و زیبایی در دامنه جنگلی، رشته‌کوه‌های البرز، سواحل زیبای دریای خزر و با برخورداری از جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی، تاریخی یکی از مناطق برتر کشور به لحاظ طبیعت گردی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: وجود آبشارها و آب‌های معدنی سرد و گرم بوستان‌های جنگلی، یادمان‌های تاریخی، فرودگاه و مراکز اقامتی پذیرایی، تفریحی، ییلاقات زیبا و بناهای تاریخی و باغ ایرانی و به ویژه نزدیکی دریا به جنگل، سبب شده این منطقه را عروس شهرهای ایران لقب دهند.

رئیس اداره گردشگری رامسر خاطرنشان کرد: شهرستان رامسر دارای 2 شهر، یک بخش و 4 دهستان است که جواهرده و گرسماسر دو روستای معروف گردشگری این شهرستان است و در تابستان به دلیل برخورداری از آب و هوای خنک مورد استقبال هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

متاجی با بیان اینکه روستای جواهرده یکی از 12 روستای دارای بافت با ارزش بخش میراث فرهنگی کشور است، اظهار کرد: روستای گردشگری گرسماسر از مناطق ییلاقی در محور جنت رودبار و در فاصله 35 کیلومتری رامسر واقع شده و ارتفاع روستا از سطح دریا 2000 متر است.

وی، مهم‌ترین سوغات این شهر را صنایع دستی عنوان کرد و گفت: صنایع دستی در این شهر یکی از قدیمی ترین و پر پیشینه ترین فعالیت بوده که در مراحل تکامل اقتصادی مانند اقتصاد کشاورزی و اقتصاد صنعتی تامین کننده بسیاری از احتیاجات افراد بوده است.

رئیس اداره گردشگری رامسر با اشاره به سوغات ویژه این شهر گفت: سوغات این شهرستان شامل نمد، گلیم، چادرشب بافی، البسه محلی، بافت‌های حصیری، پشمی، پارچه‌ای، مرکبات، چای، برنج، گردو، فندق، شیرینی‌جات، نان محلی، بهارنارنج، انواع مربا، ترشیجات و از همه مهم‌تر گل گاو زبان به عنوان یک شاخص است.

متاجی تصریح کرد: در شهر رامسر، کتالم و سادات‌شهر، چشمه‌های آب گرم معدنی، گوگردی و گازدار متعددی وجود دارد که برای بیماری‌های مختلفی مانند رماتیسم، دردهای عصبی، عضلانی و پوستی بسیار مفید است و آب گرم‌های رامسر مجتمع آب درمانی هتل قدیم، مجتمع آب درمانی بنیاد، آب گرم مادر شاه، آب گرم پل و آب گرم کش بنه هر ساله مورد استفاده بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

وی افزود: جاذبه‌های تاریخی شهر رامسر شامل هتل قدیم و جدید، باغ و بلوار معلم، کاخ موزه تماشاگه خزر، قلعه مارکو و موزه مردم‌شناسی شمال کشور است.

رئیس اداره گردشگری رامسر در مورد طرح های دریا در این شهرستان خاطرنشان کرد: طرح دریا کتالم و سادات‌شهر، واقع در میانحاله که دارای امکانات طرح مردانه و زنانه، رستوران و کافی شاپ، چایخانه، پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی و خدمات رفاهی شامل کلبه‌های چوبی اقامتی، رستوران، کافی شاپ، چایخانه، عکاسخانه، آلاچیق، نمارخانه و سرویس بهداشتی و پارکینگ و فروشگاه است و طرح دریای دولتی در اردوگاه میرزا کوچک خان و بنیاد مسکن وجود دارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار