مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه سال گذشته کمترین میزان بودجه در اختیار این دفتر قرار گرفته است، اعتقاد دارد که همه دولت‌ها نسبت به امور زنان کم‌توجهی کرده‌اند.
کد خبر: ۲۴۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶ 05 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:سیده معصومه دستغیب بعدازظهر یکشنبه 16 خرداد در یک کنفرانس خبری، تاکید کرد که ورود به مباحث حوزه زنان باید از نگاه علمی و تخصصی باشد، نقش زنان در مراکز علمی و تحقیقاتی را بسیار مشهود دانست و گفت: به نظر می‌رسد با توجه به حضور جمعیت قابل توجهی از زنان در عرصه‌های علمی و دانشگاهی، باید نقشی بارزتر برای این قشر قائل باشیم.

وی ضمن تشکر از حمایت مراکز مطالعات زنان و تحقیقات سلامت دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز برای برگزاری دو سمینار علمی و تخصصی در استان فارس، حمایت از پایان نامه‌های ارشد و دکترا در حوزه زنان توسط شورای تحقیقات استانداری فارس را یادآور و متذکر شد: اگر مباحث مربوط به خانواده را از طریق دانشگاه‌ها پیگیری نکنیم، مسائل مهم این حوزه در حد بسیار سطحی مطرح می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با تاکید بر اینکه طرح مباحث مربوط به خانواده نباید صرفا به یک سمینار دو روزه خلاصه شود، گفت: باید نتایج سمینارها هم در اختیار جامعه و هم مسئولان قرار گیرد، امروز مسئولان نیازمند اطلاعات مناسب و صحیح هستند تا بتوانند تصمیمات خوبی را اتخاذ کنند.

دستغیب اضافه کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز نسبت به حوزه خانواده باید با برگزاری نشست‌های علمی و راه‌اندازی مراکز خدمات مشاوره، به شاغلین دستگاه‌ها کمک کنند.

وی فضای مجازی را بهترین وسیله برای ارتقای آگاهی کارکنان نسبت به تشکیل، حفظ و تداوم نهاد خانواده ذکر و عنوان کرد: دفتر امور بانوان و خانواده با تشکیل جلسات متعدد با مشاورین. بانوان دستگاه‌های اجرایی آنها را موظف به راه‌اندازی سایت بانوان کردیم که تاکنون 15 دستگاه این سایت را ایجاد کرده‌اند.

به گفته مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس، بیش از 90 درصد از دستگاه‌های اجرایی این استان مشاور بانوان دارند، از برگزاری بزرگترین گردهمایی ویژه مشاورین سازمان‌ها، فرمانداری‌ها و رابطین دستگاه‌های اجرایی در شهریورماه امسال خبر داد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت در حوزه تشکل‌های غیردولتی،‌ گفت: بیشترین برنامه‌های این دفتر از طریق تشکل‌های غیردولتی و شهرداری‌ها اجرا می‌شود. به‌زودی نیز اولین نشست تخصصی با هدف ایجاد هماهنگی میان مدیران و معاونان زن دستگاه‌های اداری و اجرایی استان فارس را برگزار خواهیم کرد.

دستغیب از تشکیل بانک اطلاعاتی زنان موفق و فرهیخته استان فارس در عرصه‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه، سیاسی و ...خبر داد و گفت: سایتی ویژه زنان شاغل و خانه‌دار راه‌اندازی شده است و تمام بانوانی که از شرایط لازم برخوردار باشند، می‌توانند تا 16 مردادماه امسال با مراجعه به این سایت به نشانی banovan.farspir پرسشنامه درج شده را تکمیل کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: زنان موفق بعد از بررسی‌های کارشناسانه مشخص شده و در ضمن استفاده از توان تخصصی آنان در قالب انجمن‌ها، از این افراد تجلیل می‌شود.

دستغیب با بیان اینکه از زنان توانمند برای ارتقای دانش و آگاهی سایر بانوان و راه‌اندازی انجمن‌های غیردولتی استفاده خواهد شد، گفت: حوزه زنان حوزه‌ای پیچیده است و کمتر دولتی به آن توجه کرده در حالیکه باید به عنوان یک وزارتخانه دیده شود اما اکنون در حد یک نهاد محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار