رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: نهضت امام راحل در قالب انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا و خط ولایت دارد.
کد خبر: ۲۴۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 03 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی پیش از ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در مصلای این شهر اظهار کرد: آنچه به انقلاب و بنیان‌گذار آن هویت واقعی بخشیده است تبعیت امام راحل از فرهنگ عاشورایی و ولایت بود که به ماندگاری انقلاب و امام منجر شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متفاوت از انقلاب‌های دنیا ریشه در قرآن و فرهنگ اسلام ناب دارد، افزود: ملت ایران از زمانی که به قرآن، اسلام و خط ولایت چنگ زدند در مسیر شایسته و درست حرکت کرده و اقدام خود را انجام دادند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: نهضت امام راحل در قالب انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا و خط ولایت دارد.

فاضل‌لنکرانی با بیان اینکه ملت ایران در این 38 سال همه دشمنان خود را ناامید کرده و در دوران دفاع مقدس استکبار جهانی به اصل این حقیقت پی برده است، افزود: اگر فرزندان رشید این ملت در هشت سال دفاع مقدس عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند برای صیانت از دستاوردهای انقلاب و خط عزت و عظمت نهضت امام(ره) بود که در سایه همین قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در این 37 سال اجازه نداده تا دشمنان بخواهند این انقلاب را مورد تخطئه قرار دهند.

وی بیان کرد: انقلاب ما اراده خدا بر ملت بود و نباید نهضت امام راحل را نهضت برگرفته از اندیشه غربی‌ها بدانیم، چراکه در ثمربخشی و نتیجه دادن این انقلاب نظام غرب و شرق هیچ سهمی نداشتند و این انقلاب تنها به اراده الهی پیروز شده است.

وی ادامه داد: دولت طاغوت با کج‌روی‌هایی که در زمان حاکمیت خود داشت نظیر قضایای انجمن‌های ایالتی و ولایتی، حذف قرآن از آیین قسم خوردن و حق شئون اسلامی از آیین‌های مختلف زمینه‌ای را فراهم کرد تا ملت ایران به رهبری امام راحل علیه این دولت طاغوت قیام کنند.

مدرس حوزه علمیه گفت: ریشه نهضت امام راحل در عاشورا و خط ولایت قرار دارد، به طوری که انقلاب اسلامی برگرفته از این فرهنگ زمینه‌ای را فراهم کرده تا در سالگرد ارتحال امام شاهد عزاداری‌هایی شبیه به ایام ماه محرم باشیم.

فاضل‌لنکرانی ضرورت شناخت امام راحل به عنوان مرجع تقلید بی‌نظیر و رهبری شایسته یادآور شد و گفت: دشمنان سعی کردند در مقابل انقلاب اندیشه صهیونیستی و یهودی را ترویج کنند که نمونه آن را در شکل‌گیری رژیم صهیونیستی برای از بین بردن اسلام شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: همچنان برخی‌ها نمی‌خواهند حقیقت انقلاب را درک کنند و مدعی هستند که ما قبل از انقلاب دینی داشتیم و این انقلاب همه اوضاع ما را بر هم ریخته است در حالی که این سخن جاهلان و نادان‌هایی است که هنوز امام و انقلاب را نشناختند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: امام راحل حق بزرگی بر اسلام، کشور و نظام شیعه دارند به طوری که برکت و دستاورد انقلاب همین فرهنگ تبعیت است که شیعه اندیشه امام حسین و اهل بیت(ع) است.

فاضل‌لنکرانی ادامه داد: حتی دشمنان با تلاش‌های مذبوحانه خود در حذف آیات جهان از قرآن و شکل دادن داعش سعی کردند ماهیت اسلام را تغییر بدهند اما هرگز در این مسیر موفق نخواهند شد.

وی ضرورت وجود کلام امام و وصیت‌نامه امام راحل را یادآور شد و گفت: راه تداوم انقلاب، انس گرفتن با وصیت ایشان است و باید از فرصت ماه رمضان، محرم و صفر استفاده کنیم تا زمینه نزول رحمت الهی فراهم کنیم.

مدرس حوزه علمیه ضرورت بهره‌گیری از فرصت رمضان را برای مؤمنان نمازگزار یادآور شد و گفت: تمام ماهیت و حقیقت انقلاب ما در رجوع به دین است و باید حافظ دین الهی باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار