برای آشنایی مردم شهرستان با فرهنگ، موسیقی، البسه و صنایع‌دستی اقوام مختلف برای نخستین‌بار این جشنواره با ٨٠ غرفه در شهرستان به مدت ١٠ روز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 01 June 2016
فرماندار شهرستان اسدآباد از برگزاری جشنواره اقوام در مردادماه امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، "مسعود بکایی" در کارگروه میراث فرهنگی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: برای آشنایی مردم شهرستان با فرهنگ، موسیقی، البسه و صنایع‌دستی اقوام مختلف برای نخستین‌بار این جشنواره با ٨٠ غرفه در شهرستان به مدت ١٠ روز برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره سوغات، صنایع‌دستی و البسه اقوام مختلف همراه با موسیقی و رقص سنتی و محلی اقوام مختلف با اجرای مراسم نمادین عروسی و نیز مراسم دعای باران برگزار می‌شود.

بکایی با بیان اینکه این جشنواره در شهرستان‌های ملایر و نهاوند نیز برگزار شده است، تصریح کرد: شرکت دیدار زاگرس مجری اجرای این جشنواره در شهرستان اسدآباد خواهد بود.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد نیز از پیگیری ثبت آش «خیار» به نام این شهرستان در فهرست آثار معنوی نا ملموس کشور خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ثبت این نوع از آش محلی به نام شهرستان در حال پیگیری است.

"کامران اکبری‌شایگان" با اشاره به راهکارهای مناسب برای جذب گردشگر گفت: شهرستان اسدآباد دارای ١۵٠ اثر تاریخی و فرهنگی بوده که تا کنون ۵٨ اثر شهرستان ثبت آثار ملی کشور شده است.

وی تعداد روستاهای هدف گردشگری اسدآباد را دو روستای ملحمدره و حبشی عنوان کرد و افزود:  تالاب پیرسلمان نیز از جمله آثار طبیعی گردشگری شهرستان اسدآباد محسوب می‌شود. 

اکبری‌شایگان با اشاره به موزه مردم‌شناسی اسدآباد تصریح کرد: هم‌اکنون این شهرستان دارای دو موزه تاریخی، عکس و سکه نیز است که به علت کمبود فضا در موزه مردم‌شناسی این آثار در حال نگهداری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ٢ اثر تاریخی آب انبار و حمام نیلوفر اسدآباد هنوز نیز با پیشرفت فیزیکی ٨٠ درصد در دست مرمت است، خاطرنشان کرد: اعتبارات هر ساله به صورت قطره‌چکانی موجب به طول انجامیدن بهره‌برداری و تکمیل مرمت این دو اثر تاریخی بوده است.

اکبری‌شایگان عنوان کرد: در صورت تخصیص اعتبار لازم برای دو پروژه میراث فرهنگی شهرستان قادر خواهد بود تا پایان سال مرمت این دو اثر را تکمیل و برای بازدید عموم آماده کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار