دومین جلسه شورای اداری استان در سالجاری، عصر امروز با حضور مدیران استانی،نماینده ولی فقیه در مازندران و با استانداران ادوار مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹ 16 April 2015
ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور استانداران ادوار مازندران برگزار شد، اظهار داشت: تقدیر از چهره‌های ماندگار مازندران نقشی اثرگذار در توسعه استان خواهد شد.
وی افزود: مازندران به عنوان قطب علمی کشور شناخته و مترو ساحلی در دستور کار مدیران مازنی قرار گیرد.
به گزارش تابناک استاندار مازندران با اشاره به اینکه نشست تخصصی استانداران ادوار مازندران صبح امروز برگزار شد، تصریح کرد: اینگونه نشست ها اثرات و برکات شایان توجه ای برای توسعه استان خواهد داشت.
فلاح با بیان اینکه نرخ بیکاری تحصیلکردگان در مازندران بالاست، افزود: باید مقوله رجال شناسی در مازندران محقق شود.
وی با اعلام اینکه مازندران دارای نیروهای فرهیخته ملی، استانی و کشوری بوده که باید از خدمات آنان استفاده کرد، گفت: باید نگاه مدیران ملی به مازندران تغییر کند تا منابع ملی به مازندران تخصیص یابد.

تجربیات استانداران سابق مازندران مورد استفاده قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: جمع شدن استانداران سابق برای توسعه استان بسیار اثربخش است و از تجربیات این استانداران برای رفع مشکلات استان باید به‌خوبی استفاده شود.
وی با اعلام اینکه تلاش‌های زیادی برای گردهمایی استانداران مازندران شد و از این اقدام در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی باید تقدیر کرد، افزود: 36 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و دشمن تلاش‌های زیادی را برای منزوی کردن کشور انجام داد و کمترین موفقیت را کسب کرد.
آیت الله طبرسی تصریح کرد:باید تلاش کنیم که مازندران از وضعیت نامطلوب رهایی یابد، بیکاری و فقر در مازندران مشهود است که باید تلاش شود با این تجربیات، برای رفع مشکل استان گام برداریم.

با همدلی و همزبانی به فکر توسعه استان خودمان باشیم
مرتضی حاجی استاندار سابق مازندران و وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات در این جلسه بر لزوم عزم جدی برای حل مشکلات مازندران تاکید کرد و گفت: دولت یازدهم با مدیریت صحیح و تدبیر مدبرانه به درستی به این استان توجه کرده است.
وی با بیان اینکه تلاش دولت در حل معضل بیکاری مازندران جدی تر شده است، ادامه داد: باید با همدلی و همزبانی به فکر توسعه استان خودمان باشیم.

محیط زیست مازندران در معرض تخریب جدی قرار دارد
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تهیه برنامه مدون آمایش محیط زیستی، گفت: محیط زیست مازندران در معرض تخریب جدی است.
وی افزود: مهم‌ترین مشکلی که استان مازندران از آن رنج می‌برد، معضل اشتغال است.
استاندار پیشین مازندران با اشاره به اینکه دولت رقیب بخش خصوصی نیست بلکه بخش خصوصی مکمل کار دولت است، تصریح کرد: باید فضای کسب و کار را برای بخش خصوصی بهبود بخشیم تا این افراد با انگیزه بیشتر سرمایه‌گذاری تا مشکل استان کاهش یابد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه متاسفانه از ظرفیت دریا در مازندران استفاده نشده است، افزود: اتوبان شرقی-غربی در نوار ساحلی مازندران باید ایجاد شود.
وی با بیان اینکه محیط زیست یک سرمایه بین نسلی بوده و امانتی به دست مردم است، تصریح کرد: متاسفانه فعالیت‌های گذشته سبب تخریب محیط زیست شده است.

باید دریا و جنگل را به مردم بازگردانیم

شیخ اسلامی وزیر سابق کار و رفاه اجتماعی که از استانداران مازندرانی (استاندار هرمزگان ) بوده است، در این جلسه از دریا و جنگل به عنوان دو نعمت الهی که مازنی ها کمترین بهره برداری را برای ایجاد اشتغال و درآمد کسب کرده اند نام برد.

وی با اشاره به اینکه باید دریا و جنگل را به مردم بازگردانیم تا مشکلات و دغدغه اشتغال و کمبود درآمد مردم این خطه بر طرف شود.

او وجود نیروی انسانی فرهیخته و سرمایه گذاران مازندرانی که در خارج استان و کشور حضور دارند را یک سرمایه مهم دانست و گفت: باید زمینه حضور و مشارکت آنان را برای استفاده از منابع ملی دریا و جنگل استفاده کنیم.

یادآور می شود در این نشست مهدی سعادتی، عباس رهی، جواد قناعت، علی محمد شاعری، سید محمد کریمی، داود کشاورزیان، مرتضی حاجی، محمد علی پنجه فولادگران، سید ابراهیم درازگیسو، ابوطالب شفقت، اصغر قربانی علی اصغر گرانمایه پور، عبدالرضا شیخ الاسلامی استانداران پیشین و مدیران مازنی استاندار در استان‌های دیگر کشور حضور داشتند.
















اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار