کد خبر: ۲۳۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 31 May 2016
تابناک گیلان - سومین نشست علنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور نمایندگان منتخب آغاز شد.

به گزارش «تابناک»، دستور کار امروز نمایندگان ارائه گزارش شعب 15 گانه و سپس برگزاری انتخابات هیأت رئیسه دائم مجلس دهم برای سال اول فعالیت مجلس بود.

اعضای هیأت‌رئیسه دائم مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز روز پس از انتخاب در حضور نمایندگان ملت مراسم تحلیف را به‌جا آوردند.

(علی لاریجانی رئیس دائم مجلس دهم)، مسعود پزشکیان  و علی مطهری نایب‌رئیسان دائم اول و دوم مجلس دهم هستند. همچنین غلام‌رضا کاتب، اکبررنجبر زاده، علی اصغر یوسف‌نژاد، احمد امیرآبادی فراهانی و محمد علی وکیلی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی 6 دبیر و محمد آشوری تازیانی، بهروز نعمتی و محمد قسیم عثمانی سه ناظر (کارپرداز) هیأت‌رئیسه دائم مجلس دهم هستند.

اعضای هیأت‌رئیسه دائم مجلس دهم در برابر قرآن مجید به خداوند متعال سوگند یاد کردند که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به‌ کار گیرند و از انجام هر گونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب کند.

متن سوگندنامه توسط علی لاریجانی رییس مجلس دهم قرائت شد.

گزارش لحظه به لحظه تابناک از آیین افتتاح مجلس را در ادامه می توانید بخوانید.

11:15 دبیران هیأت رئیسه مجلس انتخاب شدند

کاتب 146، قاضی زاده 146، اکبر رنجبرزاده 140، یوسف نژاد 135، امیرآبادی 128، وکیلی 124 رأی برگزیده شدند.


11:01 با رأی منتخبان مجلس، ناظران هیأت رئیسه دائم مجلس دهم انتخاب شدند

پس از رأی‌گیری،  از مجموع 278 رای ماخوذه، آشوری با 165 رأی، بهروز نعمتی 154 و محمد قسیم عثمانی با 138 رای به عنوان ناظران هیئت‌رئیسه موقت مجلس انتخاب شدند.

در این بین، مجید ناصری‌نژاد با 128 رأی، پروانه مافی با 100 رأی و مهدی شیخ نیز با 80 رأی از تصدی کارپردازی مجلس دهم باز ماندند.


10:25 پزشکیان و مطهری نواب اول و دوم هیأت رئیسه دائم مجلس دهم شدند

پس از رأی‌گیری، از مجموع 273 آرای مأخوذه، مسعود پزشکیان با کسب 158 رأی و علی مطهری با کسب 133 رأی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه دائم مجلس دهم انتخاب شدند.

همچنین محمد دهقان 118 رأی و حمیدرضا حاجی‌بابایی 123 رأی به خود اختصاص دادند.

مجلس دهم پس از انتخاب نواب هیأت رئیسه دائم، وارد انتخاب دبیران و کارپردازان (ناظران) هیأت رئیسه مجلس شد.

10:20 اسامی کاندیداهای ناظران هیأت رئیسه موقت مجلس دهم مشخص شدند

اسامی کاندیداهای ناظران هیأت رئیسه به این ترتیب است: محمد آشوری‌تازیانی، بهروز نعمتی، مجید ناصری‌نژاد، محمد قسیم عثمانی، پروانه مافی، مهدی شیخ.

10:11 دوازده نفر کاندیداهای دبیری هیأت رئیسه دائم شدند

هیأت رئیسه موقت مجلس از کاندیداهای پست دبیری هیأت رئیسه خواست تا نامشان را اعلام کنند که بر این اساس علی سبحانی‌فر، عبدالکریم حسین‌زاده، محمدعلی وکیلی، سهیلا جلودارزاده، علیرضا رحیمی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، احمد امیرآبادی‌فراهانی، غلامرضا کاتب، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، اکبر رنجبرزاده، عباس پاپی‌زاده و سیدناصر موسوی‌لارگانی برای تصدی دبیری هیأت رئیسه دائم مجلس دهم کاندیدا شدند.

در حال حاضر رأی‌گیری از نمایندگان پارلمان برای انتخاب دبیران هیأت رئیسه دائم مجلس دهم برای سال اول فعالیت در حال برگزاری است.

9:45 کواکبیان از کاندیداتوری ریاست مجلس انصراف داد/ لاریجانی: نمی شود

پس از آغاز فرایند اخذ رأی از نمایندگان برای ریاست دائم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مصطفی کواکبیان اعلام انصراف داد اما علی لاریجانی رئیس موقت که اداره جلسه را به عهده داشت، اظهار داشت: پس از آغاز اخذ رای‌گیری نمی‌توان از کاندیداتوری اعلام انصراف داد.

لاریجانی در واکنش به فریادهای مکرر کواکبیان که بر اعلام انصراف خود پافشاری می‌کرد و دست خود را بالا می‌گرفت، گفت: ایشان می‌خواهد تا آخر با ما «بای‌بای» کند.

10:05 علی‌ لاریجانی با ۲۳۷ رأی موافق به عنوان رئیس مجلس دهم برگزیده شد

انتخابات هیأت رئیسه مجلس برگزار شد که در آن علی لاریجانی با 237 رأی موافق به عنوان رئیس دائم اجلاسیه اول مجلس شورای اسلامی در دوره دهم انتخاب شد.

بر اساس این گزارش مصطفی کواکبیان نیز رأی ریاست مجلس کاندید شده بود که موفق به کسب 11 رأی شد.

10:00 پزشکیان، دهقان، حاجی‌بابایی و مطهری نامزد نواب هیأت رئیسه موقت شدند

کاندیداهای نواب رئیسی مجلس اسامی خود را به هیأت رئیسه مجلس اعلام کردند.

بر این اساس، محمد دهقان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، مسعود پزشکیان و علی مطهری کاندیدای تصدی نواب رئیس مجلس دهم شدند.

رأی‌گیری برای انتخاب 2 نایب رئیس مجلس دهم هم‌اکنون در حال برگزاری است.
منتخبان مجلس دهم پس از انتخاب نواب رئیس، وارد انتخاب دبیران (منشی‌ها) و کارپردازان (ناظران) هیأت رئیسه مجلس خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار