در این مانورها به پرنده فروشی های بازار مظفریه، مجید آباد، منوچهری و دره مرادبیک مراجعه شد و افرادی که به نگهداری، خرید، فروش و عرضه جانوران وحشی و پرندگان برخلاف قانون اقدام می کنند برخورد شد
کد خبر: ۲۳۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 29 May 2016
در این مانورها به پرنده فروشی های بازار مظفریه، مجید آباد، منوچهری و دره مرادبیک مراجعه شد و افرادی که به نگهداری، خرید، فروش و عرضه جانوران وحشی و پرندگان برخلاف قانون اقدام می کنند برخورد شد 

به گزارش همدان پرس؛ تعدادی از نیروهای ستاد فرماندهی یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان همدان با حضور معاون حقوقی حفاطت محیط زیست استان طی دو مرحله عملیات غافلگیرانه در بازار پرنده فروشان بازار مظفریه  تعداد 54 قطعه پرنده قاچاق ضبط کردند. 

معاون حقوقی حفاطت محیط زیست استان همدان که درمجموعه عملیات روز شنبه حضور داشت، با اشاره به وقایع رخ داده گفت: در دو مرحله عملیاتی که صبح و بعد از ظهر روز شنبه 8 خردادماه اجرا شد تعداد 34 قطعه مرغ مینا، 7 قطعه طرقه، 2 قطعه قرقاول و 11قطعه کبک از پرنده فروشان بازار مظفریه همدان ضبط شد.

عزیز قیاسی با تشریح تداوم این گونه برنامه ها دراداره مطبوع خود افزود: سازمان محیط زیست و پیرو آن اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان موظف هستند وضعیت پرنده فروشی ها را طبق اجرای قانون صید و شکار رصد کنند.

قیاسی گفت: اداره کل استان همدان نیز مانورهایی را به صورت مداوم در سطح شهر و محل هایی که پرنده فروشی وجود دارد اجرا می کند به ویژه در فصولی که گرفت و گیر پرنده ها و جانوران وحشی توسط صیادان، شکارچیان و افراد خاطی بیشتر مشاهده می شود این عملیات ها نیز تداوم بیشتری پیدا می کند و نسبت به ضبط  وحوش بر اساس ماده 17 قانون صید و شکار قدام می کند درهمین راستا متخلفین را به مراجع قضایی معرفی می کند.

معاون حقوقی حفاطت محیط زیست استان همدان گفت: در عملیات نیز که به دنبال مانورهای قبلی اجرا می شد با همراهی و همکاری نیروهای اجرایی اداره کل  برنامه ای را درسطح شهر داشتیم که در دو مرحله صبح و عصر کلیه مراکز پرنده فروشی  رصد شد. 

قیاسی ادامه داد: در این مانورها به پرنده فروشی های بازار مظفریه، مجید آباد، منوچهری و دره مرادبیک مراجعه شد و  افرادی که به نگهداری، خرید، فروش و عرضه جانوران وحشی و پرندگان برخلاف قانون اقدام  می کنند برخورد شد. 

او افزود: لازم است بگویم دو نفر از متخلفین از افراد سابقه دار دراین حوزه هستند که احتمالا حکم حبس در انتظار آنان است.

قیاسی با تاکید برضرورت مشارکت های اجتماعی دراین زمینه گفت: این جرایم و تخلفات گاهی توسط خود مامورین یگان حفاطت محیط زیست مشهود می شود بیشتر مواقع توسط مردم و دوستانی که در تشکل های غیردولتی حوزه محیط زیست فعال هستند به ما اطلاع داده می شود ما ازشهروندان خواهش می کنیم که همچنان این تخلف ها را گزارش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار