مکان‌یابی مناسب بازارهای روز محلی بر اساس شاخص‌های مرتبط با آن علاوه بر ایجاد شرایط مناسب برای جلب شهروندان، به طور غیرمستقیم نیز از طریق عملکرد مثبت بر شهر، باعث افزایش گرایش شهروندان به بازار روز خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ 28 May 2016
شهردار نهاوند از احداث بازارچه محلی تحت عنوان بازار روز هفتگی به منظور ساماندهي دست‌فروشان در اين شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، "اميررضا يوسفيان" با اعلام اين خبر گفت: مکان‌یابی مناسب بازارهای روز محلی بر اساس شاخص‌های مرتبط با آن علاوه بر ایجاد شرایط مناسب برای جلب شهروندان، به طور غیرمستقیم نیز از طریق عملکرد مثبت بر شهر، باعث افزایش گرایش شهروندان به بازار روز خواهد شد.

وی از جمله ويژگي‌هاي اجراي اين طرح را حل رفع مشکل رفت و آمد شهروندان و ترافیک شهری بيان و خاطرنشان كرد: با توجه به افزایش رشد جمعیت شهرنشینی در شهر نهاوند و الحاق محله‌های جدید و بعضاً غیررسمی به آن از یک سو و همچنین ایجاد شغل‌های ناپایدار همچون دست فروشی، میوه فروشی‌های سیار و ایجاد معضلات مخصوص به آنها شامل مشکلات سد معبر و اغتشاش در سیمای شهری از سوی دیگر، اهمیت ایجاد بازارهای روز در محلات اين شهر به ویژه محلات دور از مرکز شهر بيشتر نمود پيدا كرد.

وي از جمله محل‌هاي برپايي بازار روز هفتگي را پاركينگ موقت مدرس، بلوار شهيد چمران(پارك بسيج)، خيابان دوخواهران(محل كارگران فصلي)، جلوي ترمينال سابق بروجرد، خيابان 20 متري دستغيب، شهرك شهيد حيدري و كوچه تعاون جنب مصلي عنوان و تصريح كرد: با اين اقدام دست‌فروشان که در معابر اصلی سطح شهر اقدام به دست‌فروشی می‌کردند، به روز بازارها هدایت مي‌شوند.

يوسفيان از مزایای بازارهای روز محلی را دسترسی سریع و آسان شهروندان به‌ویژه در نقاطی که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است، جلوگیری از انواع آلودگی‌ها، عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به شهروندان، حذف واسطه‌های غیرضروری، تثبیت قیمت کـالا در مناطق مختلــف شهـری و جلوگیری از بسیاری سفرهای روزانه به مرکز شهر و کمک در بهبـود ترافـیک شهـری و بهبود سيماي شهري بیان كرد.

وی ادامه داد: در سایر شهرهای کشور چه شهرهای کوچک و چه کلانشهرها، ایجاد بازارهای روز محلی همواره با موفقیت و رضایت مردم همراه بوده و اميد است كه با همكاري شهروندان نهاوندي و دست‌فروشان اين طرح نيز در نهاوند با موفقيت اجرا شود.

وی با اشاره به هدایت دستفروشان به بازارچه محلی اظهار کرد: پیشروی تعداد زیادی از مغازه‌ها از حریم قانونی خود و سد معبر دست‌فروشان در خيابان قيصريه و ابوذر همچنین تردد خودروهای حامل میوه و تره‌بار در ساعات مختلف روز متاسفانه مركز شهر را برای خرید نا امن و دور از شٲن مردم کرده است كه با انجام اين اقدام اميدواريم مشكلات موجود در اين راستا مرتفع شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار