معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: امسال عرصه برای متخلفان حوزه آب در این استان تنگ تر می شود.
کد خبر: ۲۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 15 April 2015
به گزارش ایزنا، بهروز محمدی در جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: برای جلوگیری از بحران آب و اضافه برداشت های غیرمجاز آب در استان برنامه ریزی شده و تمام مسوولان ذیربط در این زمینه همدل و همزبان هستند.

وی با اشاره به این که در سال های گذشته موضوع اضافه برداشت از چاه ها مورد غفلت واقع شده گفت: با همدلی و اتفاق نظری که بین مسوولان قضایی ، امنیتی و انتظامی با شرکت آب منطقه ای وجود دارد امسال زمینه همکاری در این زمینه توسعه خواهد یافت.

وی اجرای قوانین بازدارنده برای اضافه برداشت ها را یکی از راه های جلوگیری از مصرف بی رویه آب در حوزه های شرب و کشاورزی دانست و افزود: با اجرای این قوانین در حوزه های اضافه برداشت آب ، حفر چاه های غیرمجاز ، تغییر الگوی کشت ، تخریب کنتورهای هوشمند و موارد مشابه گام های موثری برداشته خواهد شد.

او فرهنگ سازی در مصرف آب در مناطق مختلف شهری و روستایی را از برنامه های شرکت در سال جاری ذکر کرد و گفت: حفاظت از منابع آب باید همانند حفاظت از منابع عمومی و خصوصی مورد احترام واقع شود.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای اردبیل ، محمدی اظهار کرد: اگر مردم و مسوولان به موضوع آب همانند موضوع توجه به حریم خصوصی خود احترام بگذارند مشکلی در کمبود آب نخواهیم داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار