تابناک: پیشینه دیار نصف جهان آمیخته با هنر است و در همه گوشه و کنار این دیار نیلگون ردی از آفرینش های خلاقانه هنرمندان برجاست.
کد خبر: ۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ 02 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، هنر در اصفهان در سالهای اخیر نسبت به گذشته سیر نزولی داشته و هنرمندان اصفهانی در زمینه های مختلف خواستار توجه دولت به هنر نصف جهان هستند.

سرپرست گروه موسیقی نغمه اصفهان در این باره به ایرنا گفت: نبود وجود سالن کنسرت برای اجرای موسیقی از مشکلات این عرصه در اصفهان و دو سالن فرشچیان و هنرسرای خورشید کفایت نمی کند و لازم است سالن بزرگ با گنجایش زیاد و تخصصی برای موسیقی اصفهان ساخته شود.

مسعود اهتمام با بیان اینکه هنرمندان موسیقی اصفهان حمایت مالی نمی شوند افزود: هنرمندان این عرصه خودشان اجرای موسیقی می گذارند و با مشکلات زیاد مالی دست و پنجه نرم می کنند.

وی بااشاره به اینکه باید از هنرمندان پیشکسوت و اساتید این عرصه تجلیل شود ،گفت: نباید بگذاریم هنرمندان مانند استاد شهناز و کسایی بعد از مرگ تجلیل شوند.

گروه موسیقی نغمه اصفهان با بیش از بیست سال سابقه به زبان های و لهجه های مناطق مختلف ایران مانند لری، کردی، آذری، گیلکی، مازندرانی در مجامع مختلف ملی و بین المللی برنامه اجرا می کند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان در باره وضع نمایش اصفهان و نگاه دولت تدبیر و امید به این هنر گفت: اسم استان اصفهان برخوردار است ولی در تئاتر دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه در همه دنیا از تئاتر حمایت جدی می شود اظهار کرد: همان طور که رییس جمهوری در مصاحبه ها ی خود بیان کردند باید کار هنر به اهلش واگذار و عرصه هنر به وسیله هنرمندان اداره شود.

احمد شاهین فر اظهار کرد: حدود دو هزار نفر هنرمند تحصیل کرده جوان و پیشکسوت تئاتر در استان اصفهان وجوددارد که باید از آنها حمایت جدی شود.

وی افزود: در حدود 26 گروه ثبت شده تئاتر حرفه ای در استان اصفهان وجود دارد.

شاهین فربا بیان اینکه به دور نمای آینده تئاتر اصفهان خوشبین هستم ، گفت: با توجه به صحبت های رییس جمهوری اگر انجمن های هنری تقویت شود اتفاقات خوبی در عرصه هنر و تئاترخواهد افتاد.

وی گفت: تئاتر اصفهان یک دوره ساکن را طی کرد و در دولت قبل اقداماتی در زمینه استقرار گروه های نمایشی و تشکیل انجمن های نمایشی صورت گرفت ولی آنچنان که باید حمایت نشد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان با بیان اینکه تئاتر هزینه بر است، گفت: گیشه ها نمی توانند این هزینه را پرکنند و نیازمند توجه بیشتر است.

وی گفت: امیدواریم کارهای فاخر از لحاظ فنی، هنری و محتوایی در دولت یازدهم و با توجه به نگاه دولتمردان به هنر نمایش اصفهان به روی صحنه برود.

مدیرعامل انجمن هماهنگی شاعران استان اصفهان نیز در این باره گفت: انجمن شاعران استان اصفهان هیچ بودجه ای ندارد.

صدرالله شیرانی افزود: از بودجه فرهنگی استان اصفهان به شاعران اختصاص داده نمی شود و با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.

وی با اشاره به بیمه هنرمندان نیز تصریح کرد: افراد زیر50 سال بیمه می شوند و دوستان شاعر بالای 50 سال که سالهای زیادی زحمت کشیدند نمی توانند بیمه شوند.

وی با بیان اینکه انجمن شاعران اصفهان نیازمند بودجه است افزود: در این سالها با کمک های مردمی و خیرین توانستیم شاعرانی خوبی را تربیت کنیم.

وی گفت: این شاعران جوان همیشه در کشور نفرات اول تا سوم هستند.

وی با اشاره به پتانسیل شهر اصفهان گفت: باید به شعر اصفهان ویژه توجه شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار