مدیر عامل سازمان آب منطقه ای استان فارس اعلام کرد: برای تامین آب شرب تابستانی مردم شیراز و مرودشت 10 میلیون متر مکعب آب شرب از سد ملا صدرا به سد درود زن در روزهای گذشته رها سازی شده است .
کد خبر: ۲۳۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲ 23 May 2016
تابناک فارس به نق ز ایرنا:مهندس حمیدرضا دهقانی اظهار داشت : با توجه به کاهش حجم آب سد درود زن و برای جلوگیری از بوگرفتگی و حفظ کیفیت آب سد درود زن این میزان آب از سد ملاصدرا که در بالا دست سد درود زن قرار دارد رها سازی شد تا ذخیره مطمئن برای تامین آب تابستانی در درود زن شکل گیرد.
وی با رد شائبه های کشت شلتوک با ذخیره آب سد ملاصدرا گفت : سد ملاصدرا هیچ ذخیره ای برای کشت شلتوک و آبیاری مزارع ندارد، سد درود زن نیز ذخیره ای برای آبیاری مزارع گندم ندارد، تلاش ما این است بتوانیم آب شرب تابستانی مردم شیراز و مرودشت و روستاهای اطراف را تامین کنیم .
مدیر عامل سازمان آب منطقه ای فارس بیان داشت : حدود 700 روستای استان فارس در شرایط بحرانی برای تامین آب شرب به سر می برند و با تانکر آبیاری می شوند ، متاسفانه همه فشار کم آبی ها و بی آبی ها در حوزه شرب به مناطق کوچک و روستایی وارد می شود و شاید شیراز و دیگر شهرهای بزرگ هیچگاه این فشار کم آبی را لمس نکرده باشند در حالی که این موضوع قدری با عدالت اجتماعی منافات دارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار