معاون اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری جنوب غرب تهران از اجرای برنامه‌های آموزشی تخصصی در جنوب غرب تهران و برپایی دهکده سلامت در بوستان بهاران خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 15 April 2015
به گزارش فارس جواد سیفی‌بخشی با اشاره به اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت اظهار داشت: هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی‌ها، دستاوردها و انتظارات موجود، در مسیر تحقق سلامت شهروندان در قالب یک برنامه منسجم و کلان همراه با سایر دستگاه‌های مسئول گام برداریم.

وی گفت: شعار سال سازمان جهانی بهداشت «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره» عنوان شده که در سال 94، اداره سلامت با تاکید بر «آموزش سلامت و ایمنی غذا» برنامه‌های متنوعی از جمله افتتاح دهکده سلامت در بوستان بهاران را در این ارتباط در نظر گرفته است.

معاون اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری جنوب غرب تهران با اشاره به این برنامه‌ها ادامه داد: نواختن زنگ سلامت در مدارس، برپایی دهکده سلامت در بوستان بهاران و استقرار غرفه‌های متعدد، برگزاری دوره‌های آموزشی به‌صورت کلاس و کارگاه با محوریت شعار سال، اجرای نمایش‌های میدانی، برگزاری مسابقات، برگزاری جشنواره غذای سالم، برگزاری تورهای سلامت، تقدیر از فعالان عرصه سلامت، تهیه و توزیع اقلام آموزشی، برگزاری همایش و ده‌ها برنامه دیگر از جمله اقدامات اجرایی اداره سلامت منطقه در هفته سلامت خواهد بود.

سیفی درباره نامگذاری این ایام تاکید کرد: روزهای این ایام به شرح زیر نامگذاری شده است که خود بیانگر ضرورت تاکید بر سلامتی است، سه‌شـنـبه اول اردیبهشت‌ماه «سلامت و ارتقای ایمنی»، چهارشنبه دوم اردیبهشت‌ماه «سلامت و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی»، پنج‌شنبه سوم اردیبهشت‌ماه «عدالت در سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی ـ درمانی»، جمعه چهارم اردیبهشت‌ماه «سلامت، آموزش همگانی و خود مراقبتی»، شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه «سلامت و مشارکت‌های اجتماعی»، یک‌شنبه ششم اردیبهشت‌ماه «سیاست‌های کلی سلامت، همکاری بین‌بخشی»، دوشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه «اقتصاد سلامت و توسعه سرمایه‌گذاری».  

معاون اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری جنوب غرب تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نقش و جایگاه ویژه شهرداری در آموزش و ارتقای سلامت شهروندان، هفته سلامت فرصتی است تا ضمن توجه به تاکید سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت به موضوع و شعار اعلام شده، با آموزش‌های تخصصی سلامت و ایمنی غذا در قالب یک برنامه منسجم در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداریم.

 دهکده سلامت در بوستان بهاران و بازگشایی غرفه‌ها از اول تا هفتم اردیبهشت از ساعت 15 تا 20، با شعار «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» برای ارتقای عادلانه سلامت برگزار می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار