رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست‌ خانوار شهرداری تهران
رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران از همکاری این مجموعه با وزارت کشور جهت شناسایی تعداد زنان سرپرست خانوار در استان‌های مختلف با همکاری وزارت کشور خبر داد و گفت: بنا داریم از ظرفیت زنان سرپرست خانوار برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.
کد خبر: ۲۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶ 15 April 2015
به گزارش فارس، فهمیه فیروزفر در نشست خبری خود با اشاره به توجه نهادهای مختلف به زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: در حال حاضر توجه ویژه‌ای به این گروه از جامعه شده است و تمام ارگان‌ها و نهادها حساسیت خاصی را به این موضوع دارند.

وی با اشاره به موضوع اشتغال، آموزش و حرفه‌آموزی به زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم با پاییش کشوری در حوزه اشتغال زنان زمینه مناسبی را برای ارائه خدمات شرایط ویژه‌ای را فراهم کنیم.

فیروزفر ادامه داد: مجموعه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران بنا دارد از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در راستای اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار استفاده کند.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران، گفت: بنا داریم ورودی‌های خود را از سازمان بهزیستی دریافت کنیم و مشاوره‌ها و مددکاری‌های لازم را به این خانواده‌ها ارائه کنیم.

وی با اشاره به همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در این راستا بنا داریم استعدادها در سایر استان‌ها شناسایی و شرایط بازار کار را برای این گروه از خانواده‌ها فراهم کنیم.

فیروزفر همچنین با اشاره به تعامل و همکاری مجموعه ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با سازمان فنی و حرفه‌ای در وزارت کار گفت: بنا داریم از این ظرفیت برای آموزش و حرفه‌آموزی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی ستاد توانمندسازی بنا داریم اطلاعات تمامی زنان سرپرست خانوار را در استان‌های مختلف با همکاری وزارت کشور تدوین کرده و تجمیع کنیم.

فیروزفر از همکاری مجموعه ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با متروپلی خبر داد و گفت: بنا داریم یک کارگاه آموزشی در این زمینه برگزار کنیم که در این بخش 15 کشور حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران، ادامه داد:‌ متأسفانه سهم زنان در بخش اشتغال قابل قبول نیست و اعتقاد داریم که با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت زنان سرپرست خانوار تعداد فرصت‌های شغلی را افزایش دهیم و در این زمینه تسهیلات ویژه‌ای را ارائه کنیم.

وی با اشاره به آمار زنان سرپرست خانوار در مجموعه ستاد توانمندسازی شهرداری تهران گفت: هم اکنون 16هزار نفر در بانک اطلاعاتی این مجموعه ثبت‌نام کردند که از این تعداد 700نفر معتاد هستند که البته این آمار دقیق نیست.

فیروزفر گفت: همزمان با ایام نوروز 500 غرفه از سوی ستاد توانمندسازی در بوستان‌های مختلف تهران برقرار شده است که این مجموعه هم‌اکنون بالای 11 بازارچه دائمی در شهر تهران است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار