شهردار تبریز گفت: قدردان مجموعه‌های نظارتی و قضایی هستیم و معتقدیم فرد متخلف حتی نباید خواب راحت به چشم داشته باشد.
کد خبر: ۲۳۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 22 May 2016

به گزارش تابناک تبریز، صادق نجفی در مراسم بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح‌ شهیدان ابراهیمی(گلپارک) با اشاره به جایگاه تاریخی و انقلابی شهر تبریز اظهار داشت: تبریز پنج دوره پایتخت ایران اسلامی بوده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، «زمان‌شناسی» مهم‌ترین ویژگی شهروندان آن است.

نجفی اضافه کرد: در همین فرصت از کسانی که در برخی سایت‌ها سیاه‌نمایی می‌کنند و چوب لای چرخ توسعه می‌گذارند، دعوت می‌کنیم به روند توسعه شهر تبریز دقت کنند که چگونه در دوسال اخیر 12 تقاطع غیرهمسطح طراحی و اجرا شده است؛ این رویکرد کم‌نظیر عمرانی، از همکاری و همدلی عموم مسئولان استانی و مشارکت شهروندان سرچشمه می‌گیرد.

وی متذکر شد: قدردان مجموعه‌های نظارتی و قضایی هستیم و معتقدیم فرد متخلف حتی نباید خواب راحت به چشم داشته باشد اما در عین حال، در مجموعه گسترده‌ای چون شهرداری تبریز، تخلف عده‌ای معدود، نمی‌تواند تلاش پرسنل 14 هزار نفری این مجموعه خدوم را زیر سوال ببرد.

شهردار تبریز با بیان این‌که نباید به خاطر منافع شخصی و فردی، توسعه شهر را زیر سؤال ببریم، گفت: توسعه و پیشرفت تبریز فقط مربوط به بنده نیست، بلکه نتیجه تلاش و همدلی عموم مسؤولان اجرایی و مشارکت شهروندان است.

نجفی با اشاره به هزینه 13 میلیارد تومانی برای اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان ابراهیمی در گلپارک، افزود: فرزندان شما مردم، بهترین پروژه‌ها را در کمترین زمان و با پایین‌ترین هزینه به ثمر می‌رسانند که این امر، حقیقتاً افتخار آمیز است.

شهردار تبریز با اشاره به این ‌که حذف هر یک از تیرهای 60 تنی مسیر اجرای این پروژه، در کمتر از دو هفته صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از صمیم قلب از شهروندانی که در مدت اجرای پروژه، متحمل دشواری‌ها و زحماتی شدند، عذرخواهی می‌کنم.

وی با بیان این که دستاوردهای عمران شهری کاملا محسوس است، تصریح کرد: نتیجه اقدامات عمرانی شهرداری را باید از رانندگانی پرسید که تا دو سال پیش، ساعت‌های متمادی در مسیرهایی پرترافیکی از قبیل راه‌آهن، چای‌کنار، بلوار استاد شهریار، گلپارک، اره‌گر، ورودی شهر، آخونی و سایر گره‌های تردد شهری، معطل می‌ماندند، اما امروز در کمترین زمان ممکن، به جابجایی مسافران در این مسیرها می پردازند.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امروز اتفاق مهمی چون «گردشگری 2018» را پیش‌رو داریم، گفت: چنین دستاورد مهمی تنها یک بار ممکن است روی دهد و همین امر، فرصت ارزشمندی است که تک‌تک شهروندان باید در اجرای آن احساس مسؤولیت کنند؛ همچنین شهرداری نیز باید در کنار سایر بخش‌های خدمت‌رسان، زیرساخت‌های توسعه شهر را تقویت کند.

شهردار تبریز با اشاره به برنامه‌های توسعه فضای سبز در سطح شهر اظهار داشت: در برنامه اجرایی سال جاری، یک میلیون درخت و بوته در شهر کاشته شده است که این امر در کنار درختکاری 450 هکتاری در مجموعه‌ ارپادره‌سی، طرح توسعه عون‌بن‌علی، پروژه پارک بزرگ تبریز و انبوه‌کاری 800 هکتاری مجموعه عباس میرزا، نقش اساسی در تحول فضای سبز شهر خواهد داشت.

وی همچنین به رویکردهای شهرداری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: مردم تبریز افتخار کنند که با راهنمایی‌های مسؤولان، تبریز بدون معتاد متهاجر است.

نجفی ادامه داد: در بازدیدهایی که در سال 92، از بخش‌هایی مثل ترلان دره‌سی داشتیم، شاهد جمع‌شدن ده ها معتاد متهاجر بودیم، امروز با رفع آن وضعیت تاسف‌بار، شاهدیم که معتادان متهاجر، در مراکز ترک اعتیادی که با نقش‌ شهرداری تبریز احداث شده است، نه تنها در حال بازگشت به زندگی دوباره هستند بلکه به اشتغال نیز می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :