مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان سیره فاطمی و معاصر سازی شخصیت حضرت فاطمه(س) را اصل کار و اولویت خود قرار دهند.
کد خبر: ۲۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 16 April 2015
مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان سیره فاطمی و معاصر سازی شخصیت حضرت فاطمه(س) را اصل کار و اولویت خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا؛ "مهناز احمدی" در همایش زن و سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی_ اسلامی در استان همدان، اظهار کرد: سبک زندگی ایرانی_اسلامی از جمله موضوعاتی است که باید زنان در جامعه به آن توجه ویژه داشته و در این میان بانوان فرهنگی باید پیشتاز باشند.

وی افزود: الگو قرار دادن واقعی حضرت فاطمه(س) به معنی درس گرفتن از نحوه زندگی این شخصیت بزرگ است.

احمدی با بیان اینکه باید منش حضرت فاطمه (س) را معرفی کنیم، گفت: افرادی که در انتقال پیامها و نحوه زندگی فاطمی توانا هستند باید به این عرصه وارد شوند و زنان جامعه را با این شخصیت آشنا کنند چرا که هر چه در مورد این شخصیت صحبت شود، کفایت نمی کند.

وی گفت: حضرت فاطمه(س) با همسر خود ارتباط و روحیه تعامل داشتند بنابراین زنان جامعه نیز باید این روحیه را در خود تقویت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) یکی از شخصیتهای سیاسی دنیا هستند، گفت: ما موظف هستیم به عنوان جامعه فرهنگی این نوع سیره زندگی را به نوجوانان امروز که جامعه سازان فردا هستند، آموزش و سیره فاطمی را در جامعه ترویج دهیم.

وی گفت: دانش آموزان دختر در دوران دانش آموزی مطالب را به بهترین شکل دریافت می کنند بنابراین معلمان باید برای انتقال سیره فاطمی تلاش کنند.

احمدی گفت: روحیه لطیف حضرت فاطمه(س) این شخصیت را در جمع زنان مدینه مثال زدنی کرده بود و زنان آن زمان نیز وی را الگو قرار دادند و امروز هم باید این نوع رفتار را زنان ما برداشت کنند.

حضور زنان در جامعه مایه خیر و برکت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز در این مراسم به مظلومیتهای حضرت فاطمه(س) و متحمل شدن سختی ها توسط این شخصیت بزرگ اشاره کرد و گفت: باید سیره زندگی فاطمی را در جامعه ترویج دهیم.

آیت الله "غیاث الدین طه محمدی" افزود: مراکز علمی و آموزشی باید در قالب سبک زندگی اسلامی و سیره فاطمی نشست هایی برگزار کنند و این نوع زندگی را در جامعه ترویج دهند.

وی به اهمیت حضور زنان در جامعه تاکید کرد و افزود: زنان در جامعه موجب خیر و برکت هستند اما زنان باید سیره فاطمی را در پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن باید در جامعه ترویج داده شود و جوانان به این سمت تشویق شوند، گفت: در حال حاضر بیش از هزاران حافظ قرآن در کشور داریم و امیدواریم تعداد این افراد افزایش یابد که خانمها در این حوزه با قوت بسیار زیادی حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: دین مبین اسلام به زنان جایگاه ویژه داده و باید زنان قدر این نعمت را دانسته و حضرت فاطمه(س) را الگو قرار دهیم چرا که ایشان بزرگترین شخصیت در دین اسلام است.

"عبدالرضا فولادوند" تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای حضور زنان در جامعه شد و زنان باید از این فرصت بهره مند شوند چرا که زنان با مردان مساوی است.

وی ادامه داد: بررسی نهضت امام خمینی(ره) بدون حضور زنان امکان پذیر نیست چرا که زنان برای پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی های بی نظیر و به یاد ماندنی داشتند.

فولادوند به نقش زنان در توسعه علم و فرهنگ اشاره کرد و گفت: زنان در جامعه ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موجبات پیشرفت علمی و فرهنگی را در جامعه فراهم کردند بنابراین امروز معلمان به عنوان شاهراه اصلی در ترویج سیره فاطمی محسوب می شوند و می توانند ضمن ترویج این سیره زمینه های توسعه علمی را در توان خود فراهم کنند چرا که نسل آینده در دستان آنها در حال پرورش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان یادآور شد: برگزاری این گونه برنامه ها برای بزرگداشت مقام زن کافی نبوده و باید نشست ها و مطالعات در این حوزه افزایش یابد.

فولادوند گفت: در حال حاضر یک میلیون و 50 هزار نفر شاغل در آموزش و پرورش داریم که از این تعداد 60 درصد را زنان شاغل فرهنگی تشکیل می دهند و باید برای رفاه و معیشت آنها برنامه ریزی مناسب داشته باشیم چرا که کار آنها بسیار با ارزش و قابل تقدیر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار