رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل از جذب سرمایه‌گذاران پروژه به روش بی‌او‌تی در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۲۳۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 19 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، علی هدایتی شامگاه چهارشنبه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اشاره به پروژه احداث زمین ورزشی در باغ عارف اردبیل با همکاری بخش خصوصی با بهره‌برداری 10 ساله توسط بخش خصوصی اظهار کرد: این پروژه در زیربنای هزار و 460 متر مربع و با سرمایه‌گذاری 165 میلیون تومان توسط بخش خصوصی برای اولین بار در قالب توسعه و تجهیز فضای ورزشی انجام می‌شود.

وی از جذب سرمایه‌گذاران پروژه به روش بی‌او‌تی در اردبیل خبر داد و افزود: این پروژه به روش بی‌او‌تی و با نظر موافق اعضای شورای شهر اجرایی می‌شود ‌که ما نیز از این رویکرد مشارکتی به ویژه هدایت این پروژه‌ها برای اجرا در مناطق محروم همراهی‌ها و حمایت‌ها را انجام می‌دهیم.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر از تدوین بسته‌های حمایتی برای حضور سرمایه‌گذاران در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته خبر داد و گفت:‌هر چند سرمایه‌گذاران به دلیل سود و منفعتی که از قبل اجرای پروژه انجام می‌دهند مایل به اجرای پروژه در مناطق توسعه یافته هستند اما می‌توان با یک راهکار منطقی و بسته‌اهی تشویقی آنها را به حضور در مناطق محروم دعوت کرد.

هدایتی بیان کرد: در بحث مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده نیز در مسیر خدمت به مردم با روش بی‌او‌تی از سرمایه‌گذار در قالب شرکت رحیم‌زاده‌ دعوت کردیم تا نسبت به مکانیزه کردن سه پل عابر پیاده اقدام کنند و در قبال آن از تبلیغات تابلوهای نصب شده در این مکان بهره‌مند شوند.

وی گفت: ما باید در جذب سرمایه‌گذار ورود پیدا کنیم و به جای آنکه این سرمایه‌گذاران را فراری دهیم بهتر است زمینه مشارکت و اقدامات حمایتی از این سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر ضرورت توزیع متواضع امکانات را در مناطق مختلف یادآور شد و گفت: البته در پروژه‌های مشارکتی این توزیع متوازن دیگر مطرح نیست چرا که نیمی از هزینه پروژه را به صورت مشارکتی پرداخت می‌کنند و این مشارکت‌کننده به دنبال توجیه اقتصادی و منافع خود است.

هدایتی بیان کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم اعضای شورای شهر در هر منطقه‌ای که سراغی از سرمایه‌گذاران با میل و رغبت برای اجرای پروژه‌ها سراغ دارند به شورای عالی سرمایه‌گذاری معرفی کنند تا با انعقاد قرارداد زمینه اجرای پروژه‌ها فراهم آید.

تجهیز مکانیزه پل‌های عابر پیاده از سیاست‌های شورای چهارم است

دیگر عضو شورای شهر اردبیل در تجهیز مکانیزه پل‌های عابر پیاده به عنوان سیاست شورای چهارم خبر داد.

سلامت صفری اظهار کرد: بر اساس نظرات کارشناسان عرض اکثر خیابان‌های شهر به این سیستم جوابگو نیست و رینگ بزرگراه بسیج از نظر عملیات عمرانی در حال تکمیل است.

وی گفت با توجه به اینکه رینگ در مسیر عبور توریست‌ها و میهمانان خارج از استان قرار گرفته و از طرفی عبور شهروندان از بزرگراه بسته است پس بهتر است پل‌ها را رد رینگ بزرگراه بسیج احداث کنیم.

عضو شورای شهر اردبیل پیشنهاد کرد: این پل‌ها در مقابل دانشگاه علوم پزشکی و پیام نور، میدان وحدت برا ی عبور ساکنان محله پناه‌آباد و محل عبور دانش‌آموزان از محله شهریار انجام شود.

حسین افسانه دیگر عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه ممکن است سرمایه‌گذار در مناطق نامناسب امکان سرمایه‌گذاری در تجهیز پل‌ها به امکانات مکانیزه و پله برقی را نداشته باشد پس بهتر است نسبت به محل تبلیغات مناسب آنها نیز فکر کنیم.

وی گفت: پل داروپخش به دلیل آنکه عابر پیاده خواهد داشت نیازی به احداث این پل ندارد.

عضو شورای شهر اردبیل یادآور شد: احداث هشت پل بر اساس زمانبندی مشخص مربوط به دوران شهردار سابق است که قرار بود از محل اعتبارات دولتی احداث شود که ما تنها به تجهیز سه پل به شکل مکانیزه و برقی اقدام می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار