رئیس شورای عالی خانه ریاضیات کشور گفت: دومین تورنمنت «شهرها» که میزبان مسابقه تیمی ریاضی بین ایران و روسیه است در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴ 17 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مجید شریفی عصر امروز در همایش روز ملی ریاضیات در اردبیل اظهار کرد: در کمتر از یک سال که از افتتاح خانه ریاضیات اردبیل می‌گذرد پیشرفت‌های شایسته و مناسبی را در استان اردبیل و در توسعه و ترویج آموزش علم ریاضی شاهد بودیم که روز به روز نیز این توانمندی‌ها در حال افزایش است.

وی با تبیین جایگاه علم ریاضی که منطبق بر علاقه، استعداد و توانمندی‌هاست، تصریح کرد: دنیای ریاضی از اعداد، خطوط و زوایا گرفته تا اشکال و احتمالات دارای شیرینی و جذابیتی است که می‌تواند هر جامعه را به نقطه توانمندی برساند.

رئیس شورای عالی خانه ریاضیات کشور از علاقمندی دانش‌آموزان برای یادگیری درس ریاضی با انتقال سریع مفاهیم و شیوه‌های جدید آموزش، یاددهی و یادگیری گفت:‌ در شرایط موجود در 36 خانه ریاضیاتی را که در کشور برپا کردیم، وضعیت آموزش و برنامه‌های ارائه شده در این حوزه در مسیر شایسته و مطلوب است.

شریفی افزود: ما خوشحال هستیم که در کمتر از یک سال دو بار به اردبیل و با محوریت خانه ریاضیات سفر می‌کنیم که با پشتکار نوعی‌اقدم مدیرعامل خانه ریاضیات اردبیل و همراهی شورا، شهرداری و آموزش و پرورش این مجموعه فعالیت خود را به صورت مطلوب و مناسب آغاز کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما ظرفیت‌های خانه ریاضیات اردبیل را با جذب نیروها، دانش‌آموزان و دانشجویان علاقمند به حدی بالا می‌دانیم که در قالب همایش‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های آموزشی از این استان حمایت می‌کنیم.

شریفی اضافه کرد: به همین خاطر ما برگزاری دومین تورنمنت «شهرها» را که یک مسابقه تیمی ریاضی با کشور روسیه به صورت مشترک است، در گام دوم در اردبیل برگزار می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار