کد خبر: ۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ 02 February 2015
فرماندار ساوجبلاغ به آن دسته از افراد که املاک خود را دراختیار اتباع غیرمجازخارجی در این شهرستان قرار می دهند،هشدار داد.
ابوالقاسم پالیزگیر افزود: طبق بررسی ها برخی از ساکنان این شهرستان اقدام به فروش یا اجازه خانه و مغازه های خود به اتباع غیرمجاز افغان کرده اند که این اقدام غیرقانونی است.
وی اظهار کرد:برخی اتباع افغان بصورت غیرمجاز وارد استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ شده اند و به لحاظ اجتماعی و امنیتی مشکلاتی ایجاد کرده اند.
فرماندار ساوجبلاغ گفت: متاسفانه دراین شهرستان به علت بی توجهی برخی مردم ، کارفرمایان و پیمانکاران خانه های مسکونی ، مغازه ها و کارگاه های تولید مصالح ساختمانی به اتباع غیرمجازافغان مجاز فروش یا اجاره داده اند.
به گزارش ايرنا وی درادامه به جمعیت حدود 30 هزار نفری اتباع افغان دارای مجوزاقامت در ساوجبلاغ اشاره کرد و افزود : بررسی ها نشان می دهد تعداد زیادی بصورت غیر مجاز وارد این شهرستان شده اند.
فرماندار ساوجبلاغ گفت: برخی کارفرمایان و پیمانکاران به جای کارگران ایرانی، اتباع غیرمجاز افغان را به کار می گیرند که خلاف قانون است.
وی گفت : در مدارس این شهرستان 6 هزار دانش آموز افغان مشغول به تحصیل هستند که همانند دانش آموزان ایرانی از امکا نات آموزشی ، فرهنگی و بهداشتی و تغذیه ای در مدارس بهره می برند.
وی تاکید کرد: نیروی انتظامی و اعضای گروه گشت تلفیقی شهرستان ساوجبلاغ باید در زمینه شناسایی و جمع آوری اتباع غیرمجاز خارجی دراین شهرستان اقدام کنند.
شهرستان ساوجبلاغ با 250 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار