آیت‌الله شبستری در تجمع اعتراض آمیز مردم تبریز به جنایات آل‌سعود:
آل سعود با عنوان کشور اسلامی و خادم الحرمین در حالی که به انتشار هزاران جلد قرآن کریم در کل جهان می پردازند، در عمل درآمد کلان نفتی کشور عربستان را علیه مسلمین خرج و صرف می کنند.
کد خبر: ۲۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 14 April 2015

آیت‌الله شبستری در تجمع اعتراض آمیز مردم تبریز با بیان این‌که بیداری اسلامی و مسلمانان در آینده نزدیک عامل اضمحلال و نابودی رژیم خبیث آل سعود خواهد شد، گفت: استکبار جهانی جهت تضعیف جهان اسلام دو غده سرطانی رژیم صهیونیستی و آل سعود را ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ، تجمع اعتراضی اقشار مختلف مردم، دانشجویان، دانش آموزان، طلاب مدارس علمیه و جمعی از مسؤولان استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در مقابل بیت امام جمعه تبریز برگزار شد.

بنابر این گزارش، در این تجمع، شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی اعتراض خود را نسبت به جنایات رژیم سفاک آل سعود در قبال مردم یمن و بی حرمتی به زائران ایرانی خانه خدا، ابراز داشتند. تجمع کنندگان با ذکر شعار های «وزارت خارجه اقدام انقلابی» خواستار مجازات سریع عاملان تعرض به دو نوجوان ایرانی شدند.

همچنین در این تجمع که با حضور فضلا، اساتید و مدیران حوزه های علمیه همراه بود، اقشار مختلف مردم تبریز با حضور پرشور خود و با فریاد «یمنی پیروز است، سعودی نابود است» و«برادر یمنی حمایتت می کنیم»، «مرگ بر آل سعود» اعلام حمایت خود را از مقاومت و قیام مردم یمن اعلام داشتند.

آیت الله محسن مجتهدشبستری در این تجمع اعتراض آمیز ضمن تشکر از حضور پرشور و حماسی مردم، با اشاره به کلام رسول اکرم(ص) که فرمودند «منْ اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ» اظهار داشت: این حضور در اعتراض به جنایات آل سعود و بی حرمتی به زائران ایرانی خانه خدا، نشان از ایمان و اراده مردم و  اهتمام و تمسک شرکت کنندگان به این کلام نبوی است.

وی با بیان این‌که بیداری اسلامی و مسلمانان در آینده نزدیک عامل اضمحلال و نابودی رژیم خبیث آل سعود خواهد شد، افزود: استکبار جهانی جهت تضعیف جهان اسلام دو غده سرطانی را در منطقه ایجاد کردند، غده سرطانی، مارک دار و ضداسلامی، رژیم صهیونیستی و غده چرکین دیگر آل سعود است.

امام جمعه تبریز افزود: آل سعود با عنوان کشور اسلامی و خادم الحرمین در حالی که به انتشار هزاران جلد قرآن کریم در کل جهان می پردازند، در عمل درآمد کلان نفتی کشور عربستان را علیه مسلمین خرج و صرف می کنند.

آیت الله شبستری با اشاره به اینکه رژیم آل سعود و وهابیت ساخته کشورهای استعماری به ویژه آمریکای جهان خوار است،‌ افزود: رژیم آل سعود جهت تفرقه میان مسلمین و از میان بردن وحدت امت اسلامی در منطقه ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که بوکوحرام، داعش در عراق و سوریه، القاعده، جبهه النصره در پاکستان و طالبان در افغانستان ساخته دست آل سعود است، تصریح کرد: گروه‌های تکفیری حتی از مؤسس فرقه وهابیت ابن تیمیه، غلیظ تر رفتار می کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: با این‌که در نظرات ابن تیمیه چیزی غیر از بیان شرک توسل و زیارت و... وجود ندارد، اما گروه های تکفیری به تکفیر و سربریدن مسلمین می پردازند و این گروه ها به نوعی و آل سعود به نوع دیگر به نام اسلام براسلام و مسلمین ضربه می زنند.

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که دشمنی آل سعود و گروه های تکفیری با شیعیان و نظام اسلامی ایران است، اظهار داشت: در پی بیداری های اسلامی در منطقه دشمنی های آنها نسبت به شیعبان بیشتر ملموس شده است، اگرچه در ظاهر با برادران اهل سنت نیز دشمنی می ورزند، اما سعی بر تفرقه و مقابله با بیداری اسلامی از طریق تهاجم نظامی و دیگر اقدامات دارند.

وی با اشاره به خاطره کشتار حجاج ایرانی در مکه و حمله به حاجیان و برائت از مشرکین، افزود: به دستور امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب حج عمره و تمتع برای انزجار از رژیم آل سعود به طور مقطعی تحریم و تعطیل شد، امروز باید دانست که صبر ملت و نظام اسلامی در مقابل اقدامات مختلف آل سعود به جهت حفظ وحدت امت اسلامی و تحکیم و استحکام وحدت میان امت است.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره حادثه تعرض به زائران ایرانی در فرودگاه جده، افزود: اگر با مجرمان این مسأله برخورد سریع و قاطی صورت نگیرد، همان طور که حج عمره به تعطیلی کشیده شد، سفارت عربستان را نیز در ایران به تعطیلی خواهیم کشید و رابطه دیپلماتیک سیاسی را نیز قطع خواهیم کرد و سفیر عربستان در ایران را اخراج و سفیر کشور اسلامی ایران را نیز از کشور عربستان فرا خواهیم خواند.

وی ادامه داد: تجاوز عربستان به یمن غیرقانونی است و در پی این تجاوز هوایی در طول 17 روز کشتار وسیعی از مردم یمن در صنعا و عدن را شاهد بودیم. مردم یمن دست پرورده مکتب اهل بیت بوده و تا سعودی ها را به خاک مذلت نکشیده و مرز خود با عربستان را به گورستان سعودی ها تبدیل نکرده اند، دست بردار نخواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :