فاجعه برای اپل در راه است؟
اگر امروز اسحاق نیوتون معروف زنده بود، به جای آنکه قانون جاذبه را از طریق سیبی که از شاخه درخت جدا شده و به سر وی برخورد کرده بود، کشف کند، آن را از طریق نگاه و رصد کردن قیمت سهام اپل در بازار و در رقابت شدید میان شرکت های تکنولوژیک، آن هم در دوره شخصی مانند تیم کوک، کشف و معرفی میکرد!
کد خبر: ۲۲۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 15 May 2016

به گزارش «تابناک» شرکت اپل با سقوط 2.4 درصدی در سهام خود که در واقع پانزدهمین سقوط سهام این شرکت طی 19 فصل است این قانون باستانی را به روشنی اثبات کرده است که آنچه بالا میرود، در نهایت به پایین سقوط خواهد کرد. در حال حاضر اپل با این سقوط در سهام خود، از فهرست سه شرکت بزرگ تکنولوژیک با ارزش خارج شده و با کاهش ارزش سهام اش از 133 دلار در فوریه 2015 به 90.34 دلار، بیش از یک سوم ارزش خود را از دست داده است.

«تیم کوک» در نهایت ثابت کرد که حق با «نیوتون» است!

حتی وضعیت برای اپل از این هم بدتر است و این شرکت در خطر از دست دادن جایگاه خود به عنوان با ارزش ترین شرکت آمریکایی و تقدیم آن به رقیب اصلی خود یعنی هلدینگ آلفابت است.

یکی از مهمترین دلایل سقوط ارزش سهام اپل، گزارشات مالی ماه مارس این شرکت است که نشان میداد فروش گوشی هوشمند آیفون این شرکت به شدت سقوط کرده و منجر به ثبت اولین کاهش درآمد از سال 2003 برای اپل شده.

از آنجایی که بیش از دو سوم از درآمدهای شرکت اپل مدیون آیفون و فروش این هوشمند است، کاهش فروش اخیر منجر به آن شده است که بسیاری از سرمایه گذاران شرکت اپل به این نکته بپردازند که اپل برای ماندن در صدر، نیازمند تولید محصولات خلاقانه، جدید و محبوب است.

باز هم از همه این ها بدتر برای اپل تصور تقدیری است که بر سر نوکیا، آمد. نوکیا که خود زمانی سلطان بلامنازع بازار گوشی موبایل بود در پی سقوط ارزش سهام و از دست دادن بازار خود در برابر رقبای هوشمند، در نهایت مجبور به فروش بخش موبایل خود به مایکروسافت در سال 2013 شد تا ثابت کند در دنیای تکنولوژی هیچ چیز غیر ممکن نیست. حال بسیاری نگران آن هستند که یکی از رقبای اپل، سرنوشت شوم نوکیا را برای این شرکت رقم بزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار