کد خبر: ۲۲۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 14 May 2016


استاندار البرز با اشاره به اینکه در دنیا ابزاری برای آموزش وجود دارد که ما هم باید از آن استفاده کنیم، گفت: برای نهادینه سازی حفظ محیط زیست و آموزش آن بایستی از ابزار هنر استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز شنبه درآئین افتتاح پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت روشن نگران، فرهیختگان وهنرمندان بتوانیم با زبان هنر ثقیل تریین و مشکل ترین مسائل را با شیرینی در جان شنوندگان ریخت.

وی با اشاره به اینکه از این زبان وابزار در دنیا به خوبی استفاده می شود، افزود: باید حفظ محیط زیست را به مردم به وسیله زبان هنر و به هر طریقی که در جامعه اثرگذار باشد، آموزش داد.

استاندار البرزبا تاکید بر اینکه به طور قطع چرخه حیات آدمیان و محیط زیست به یکدیگر گره خورده و این دو به هیچ عنوان از یکدیگر جدا نیستند، افزود: انسان و طبیعت به هم نیاز دارند و بایستی به صورت مسالمت آمیز با هم زندگی کنند و زنجیره ی حیات همه به هم وابسته است.

وی بیان کرد: باید پیوست محیط زیستی در انجام پروژه های مختلفی لحاظ شود چرا که با انجام این اقدام بستر توسعه و بهبود فضای سبز، منابع طبیعی و ملی را شاهد می شویم.

طهائی با اشاره به اینکه در حالی پسماندها در سراسر جهان نوعی سرمایه محسوب و مورد استفاده قرار می گیرند که در اغلب اوقات این مهم تنها یک منبع آلوده کننده در کشور ما به شمار می آید، افزود: باید با تعامل همگانی توسط همه نهادها در راستای حفظ محیط زیست قدم بر داشت.

استاندار البرز ضمن تشکر از دادستان و قوه قضائیه در راستای برخورد با قطع درختان، اظهار کرد: این امر نشان از اهمیت فضای سبز و محیط زیست دارد که امید است با این روند در سال های آتی ضمن همکاری با منابع طبیعی و شهرداری شاهد افزایش سرانه فضای سبز باشیم.

طهائی با تاکید بر لزوم تفکیک پسماند، گفت: پسماندها یکی از عارضه های آلوده کننده جامعه به شمار می روند در حالیکه در دنیا از پسماند به خوبی استفاده می شود و از آن به عنوان طلای کثیف یاد می کنند.

وی با اشاره به اینکه پسماندها برای کشور ما دردسر شده، افزود: ولی در دیگر کشورها برای خرید آن قرارداد می بندند.

استاندار البرز اظهارامیدواری کرد که تفکیک پسماند در جامعه ما به صورت واقعی روزی اتفاق بیافتد و از خانه ها آغاز شود تا به عنوان یک روال عادی برای جامعه شود.

وی اضافه کرد: در کشوری زندگی می کنیم که حفظ محیط زیست همچون یک کشتی است که باید همه را به مقصد برساند و اگر یک نفر این کشتی را سوراخ کند همه را غرق می کند.

وی در پایان با بیان اینکه مسئولیت پذیری در جوامع مختلف بشری یکی از شاخصه های مهم توسعه محسوب می شود، تصریح کرد: در استان البرز سازمان های مردم نهاد متعددی در جهت حفاظت از محیط زیست فعالیت دارند.

پنجمین جشنواره فیلم سبز روز شنبه همزمان با سراسر کشور در البرز با اکران 160 فیلم کوتاه و بلند آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار