مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: سونامی بازنشستگی در استان های شمالی کشور در راه است و باید برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی چاره اساسی کرد.
کد خبر: ۲۲۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 11 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، دکتر حسین امیری گنجه در کارگروه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر بیمه تامین اجتماعی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان کرد:پدیده کهنسالی در کشور و به خصوص در استان های شمالی زنگ خطر جدی است و باید زیرساخت های بیمه ای در کشور فراهم شود .

وی بااشاره به اینکه در حال حاضر اگر کسی بخواهد بازنشسته شود باید از طریق تقاضا و عرضه پاسخگو باشیم؛ اظهارداشت: تامین اجتماعی خریدار و تولید کننده ریسک است چون می دانیم طرف بیمه ای بازنشسته و یا از کار افتاده خواهد شد.
وی بابیان اینکه چرخه مدیریت ریسک در سامان تامین اجتماعی تشکیل شده است؛ گفت: استان مازندران در حوزه درمان و بیمه بهترین ریسک را تولید کرده است و این در زمان تهدید می تواند بسیار کمک کار باشد.
امیری گنجه در ادامه بیان کرد: 12 مورد ریسک در تامین اجتماعی داریم که چهار نوع آن اعم از ماهیتی، سیاستی، بین المللی و اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 41 میلیون نفر بیمه تامین اجتماعی در سطح کشور می باشند؛ اظهارداشت: 13 میلون و 600 هزار نفر جزوبیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی هستند.
وی در ادامه گفت: دو میلیون و 950 هزار نفر به عنوان مستمری بگیران می باشند که روند بازنشستگی می تواند مشکلات مالی زیادی را برای تامین اجتماعی به همراه داشته باشد.
امیری گنجه بااشاره به اینکه مدیریت جهادی تنها مدلی است که می تواند ما را از دست اندازهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نجات دهد؛ افزود: مهندسی معکوس فرهنگی در سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده است .
وی بیان داشت: این سازمان 60 سال قدمت دارد ولی حوزه فرهنگی آن 11 سال پیش راه اندازی شده است بنابراین شکاف 40 ساله در تامین اجتماعی وجود دارد و این غفلت مهندسی فرهنگی در این سازمان را بدنبال داشته است.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور اظهار داشت: هم اکنون چهار میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور به عنوان یک فرصت برای تامین اجتماعی محسوب می شود و باید مشکلات تغییرات جمعیتی، تهدیدات و مخاطرات نظامی، درمان، حوادث، سرطان، توریست و دیگر مسائل در کشور حل شود.
وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی بنگاه بیمه ای است نه حمایتی و باید دانشگاهها این فهم را در فضای عقلانیت ایجاد کنند افزود: امروز سرمایه تامین اجتماعی به ساختار پوشش بیمه ای و امثال آن نیست بلکه به نیروی انسانی سخت کوش و کوشا است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار