وی افزود: در این راستا فردی محکوم شد تا 10 کیلومتر از مسیری را پاکسازی کند و بعد به تأیید محیط زیست برسد.
کد خبر: ۲۲۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 10 May 2016
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: با مجموعه‌ای از قضات تجدید نظر انجام تعامل شده تا دو مورد حکم در راستای حبس‌زدایی احکام محیط زیستی صادر شود به گونه‌ای که متخلف به جای حبس، کار محیط زیستی انجام دهد.

به گزارش فارس، محمدرضا محمدی در جلسه نقد و بررسی عملکرد اداره کل محیط زیست استان همدان با حضور اعضای سازمان‌های مردم نهاد استان با بیان اینکه در این برنامه از خرد جمعی تشکل‌ها بهره‌مند می‌شویم، اظهار کرد: معتقدیم هیچ پشتیبانی مانند مشورت گرفتن نیست.

وی با بیان اینکه آنچه حق محیط زیست بوده ادا نشده و باید آنچه حق مسأله است را ادا کنیم، افزود: باید با توجه به مقدورات و محدودیت‌ها نسبت به حل مسائل زیست‌محیطی استان اهتمام کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه هیچ قشر و لایه‌ای فارغ از مسأله محیط زیست نیست، ادامه داد: همه می‌توانند به سهم خود اداره محیط زیست را در راستای حفاظت از محیط زیست همراهی و همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در اداره محیط زیست چهار محور مشخص را مد نظر قرار دادیم، بیان کرد: اصلی‌ترین مسأله که باید به آن توجه می‌شد، تبدیل مسأله حفظ محیط زیست به مسأله همگانی بود که عملیاتی شد.

محمدی با بیان اینکه موضوع بعدی توجه ویژه به مسأله رسانه‌ها بوده است، افزود: در 10 ماه اخیر 2 هزار و 500 خبر در خصوص محیط زیست منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در راستای استفاده از ظرفیت رسانه‌ها باید برنامه‌هایی با هدف تولید خبر انجام داد چراکه همه مردم به رسانه‌های مختلف رجوع می کنند، افزود: سعی شده برنامه‌های سیستماتیک با رسانه‌ها داشته باشیم.

این مسؤول به برگزاری جشنواره عکس محیط زیست در استان اشاره کرد و این اقدام را یک نوآوری دانست و ادامه داد: فردا سه داور بین‌المللی برای داوری 550 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره عکس در همدان حاضر می‌شوند و در خردادماه نمایشگاه برگزار می شود.

وی ایجاد تشکل رسانه حامی محیط زیست را یکی دیگر از نوآوری‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان دانست و افزود: ثبت این تشکل در مراحل نهایی است و فقط یک مرحله باقی مانده تا شاهد ایجاد تنها تشکل خبری حامی محیط زیست در استان باشیم.

محمدی مسأله و محور بعدی را جلب مشارکت عمومی دانست و ادامه داد: این کار از طریق انعقاد تفاهمنامه با دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست استان به خانه تشکل‌ها تبدیل شده است، ادامه داد: کارگروه‌هایی مانند کارگروه مقابله با آلودگی هوا و کارگروه مدیریت پسماند نیز تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با تأکید بر اینکه اکنون تکلیف محیط زیست استان در برابر پنج نوع پسماند روشن و مشخص است، بیان کرد: در راستای جرم‌انگاری تخریب محیط زیست از ابزار قانون در مبارزه با تخلفات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بازنگری در ساختار اداره‌کل محیط زیست استان شده است، بیان کرد: سعی شده از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود، متاسفانه ظرفیت پرسنلی مغفول مانده بود که اکنون پویایی و پیگیری بهتر است.

محمدی با اشاره به اینکه مطالعات ارزیابی اثرات زیست‌محیطی یکی از الزامات اجرای پروژه‌های بزرگ است، بیان کرد: پروژه‎‌های در دست اجرا پیوست زیست محیطی داشتند اما ایرادات جدی برای آنها وارد بود.

وی در ادامه در خصوص تداخل عملکرد میراث فرهنگی و محیط زیست در غار علی‌صدر، بیان کرد: هم اکنون تداخل و چالش با میراث فرهنگی نداریم اما منتقد برخی اتفاقات افتاده هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: مبارزه با جلبک‌ها و پاکسازی کف در غار علی‌صدر پیگیری شد که سوابق پیگیری مسأله غاز علی‌صدر به سال 72 برمی‌گردد.

وی در ادامه از عملکرد انجمن حمایت از حیوانات انتقاد کرد و با بیان اینکه در قضیه تشریح خرگوش باید این انجمن پیشتاز می‌شد اما هیچگنوه اقدام موثری انجام نداد، بیان کرد: مسأله تشریح خرگوش را تمام شبکه‌های داخل و خارجی مطرح کردند، در حالی که انتظار داشتیم انجمن حمایت از حیوانات نیز حمایت کند.

محمدی در ادامه در خصوص مجوز شکار بیان کرد: سال‌هاست که مجوز شکار پستاندار از طرف اداره محیط زیست صادر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر احساس کنیم ظرفیت برخی گونه‌ها در تعادل نیست می‎توانیم مجوز شکار دهیم، افزود: حدود 100 نفر در استان از محل فروش برخی پرندگان دارای جمعیت خاص ارتزاق می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه در خصوص موضوع اتلاف سگ‌های بی سرپرست افزود: اتلاف سگ‌ها به شیوه گلوله‌زنی مهار شده اما اتفاقاتی به شیوه گذشته رخ می‌دهد که جرم است و با آن برخورد قانونی می‌شود.

وی انجام سرشماری وحوش را حرکتی مثبت دانست و تاکید کرد: امروز در جلسه کمیته مدیریت مناطق مصوب شد بعداز ماه رمضان سرشماری جدید وحوش انجام شود.

محمدی بیان کرد: تعامل با مجموعه‌ای از قضات تجدید نظر انجام شده تا دو مورد حکم در راستای حبس‌زدایی احکام محیط زیستی صادر شود به گونه‌ای که متخلف به جای حبس، کار محیط زیستی انجام دهد.

وی افزود: در این راستا فردی محکوم شد تا 10 کیلومتر از مسیری را پاکسازی کند و بعد به تأیید محیط زیست برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در خصوص شهر سبز پایدار بیان کرد: تفاهمنامه بین محیط زیست استان و شورای شهر همدان امضا شد تا همدان به عنوان شهر سبز پایدار معرفی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار