کد خبر: ۲۲۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 08 May 2016


رئيس فدراسيون بيماري هاي خاص و پيوند اعضاء گفت: 2 هزار و 500 تخت بيمارستاني در حوزه بيماري هاي خاص از سوي اين بنياد با امكانات و تجهيزات جانبي تهيه شده و در اختيار بيماران قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا، فاطمه هاشمي عصر چهارشنبه با حضور در جشنواره فرهنگي ورزشي به مناسبت بيستمين سالروز تاسيس فدراسيون بيماري هاي خاص و پيوند اعضاء با اشاره به اينكه اقدامات موثري در اين حوزه از آغاز تاكنون صورت گرفته، افزود: با تصويب طرح هديه ايثار مبلغي براي اهداكنندگان اعضاء در نظر گرفته شده كه به واسطه اين امر تعداد پيوند از 300 مورد در سال به 1600 پيوند رسيد.

وي به پيوند سالانه 600 پيوند از جسد در كشور اشاره كرد و گفت: اخذ و تاييد اين مصوبه از مجلس شوراي اسلامي كاري بسيار دشوار بود كه با پيگيري هاي صورت گرفته، تحقق پيدا كرد.

هاشمي ادامه داد: در ابتدا فعاليت 182 مركز براي بيماران خاص وجود داشت كه اكنون به يك هزار مركز افزايش پيدا كرده است. همچنين 2 هزار و 500 تخت بيمارستاني در اين حوزه از سوي بنياد بيماري هاي خاص با امكانات و تجهيزات جانبي تهيه شده و در اختيار بيماران قرار گرفته است.

وي با اشاره به اقدامات پيشگيرانه در زمينه بيماري تالاسمي، گفت: در گذشته ساليانه هزار نوزاد مبتلا به تالاسمي متولد مي شدند، اما اكنون با طرح رايگان و اجباري براي مادران اين ميزان به 250 مورد رسيده است.

رئيس فدراسيون امور بيماري هاي خاص افزود: تشكيل فدراسيون در اين حوزه از سال 84 صورت گرفته و هر روز شاهد افزايش ورزشكاران هستيم و در مسابقات بين المللي پيوند اعضاء در خاورميانه رتبه اول و در جهان پنجم از آن ايران است.

وي با اشاره به اينكه ورزش براي بيماران خاص از دو بعد تقويت روحيه و تضمين سلامتي اهميت دارد، اضافه كرد: به تمامي بيماران و افراد سلامت جامعه توصيه مي شود كه ورزش را در زندگي جدي گرفته و براي سلامتي و دوري از بيماري دنبال كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار