مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور از تبدیل شهر گردشگری سرعین به عنوان پایلوت شهر گردشگری سلامت خبر داد.
کد خبر: ۲۲۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲ 03 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، زهرا احمدی‌پور عصر امروز در نشست مسئولان شهرستان سرعین اظهار کرد: قرار است در قالب برنامه ششم توسعه شهر سرعین با در نظر گرفتن تمام جنبه‌های توسعه گردشگری به عنوان پایلوت شهر گردشگری سلامت مورد توجه قرار بگیرد تا با تأمین اعتبارات سالانه زیرساخت‌های لازم در توسعه گردشگری این شهر فراهم آید.

وی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا شهر سرعین در قالب خوشه‌های گردشگری متنوع که فرصتی برای ایجاد تحول در این شهر و منطقه است، مورد توجه قرار گرفته و خارج از روال عادی شهر سرعین از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون به شهر سرعین تنها از دید آب‌های گرم نگریسته شده و نظام زنجیره‌ای گردشگری آن به صورت یک نظام کلی مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: با فعالیت‌های مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با محوریت گردشگری می‌توانیم شهر سرعین را به یک توان بالا در معرفی برند گردشگری کشور تبدیل کنیم.

احمدی‌پور افزود: کلیات طرح جامع گردشگری سلامت در سرعین مورد تأکید و توجه قرار گرفته و همه دستگاه‌های اجرایی و مردم ‌نهاد باید در این بخش ورود پیدا کنند تا زمینه حرکت قابل قبولی در این حوزه فراهم آید.

وی بیان کرد: باید به صورت یک مجموعه نظام‌مند به بخش گردشگری سرعین توجه شود تا شهر سرعین بتواند از وضعیت کنونی خارج شده و در پایان برنامه ششم توسعه به الگوی شهر گردشگری سلامت بی‌نظیر در کشور و حتی منطقه تبدیل شود.

شهرستان سرعین دارای ده‌ها چشمه آب‌گرم معدنی با خواص متعدد است که همه‌ ساله در ایام تعطیلات نوروزی و تابستان میزبان میلیون‌ها گردشگری است که در شهر سرعین واقع در دامنه سبلان از جلوه‌های زیبا و خدادادی آن استفاده کرده و از مناظر طبیعی و گردشگری شهر سرعین همچون پیست اسکی آلوارس، آب‌های گرم و روستاهای هدف گردشگری بهره‌مند می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار