کد خبر: ۲۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 12 April 2015
 اعزام 19 کاروان عمره مفرده مازندران به دلیل مشکلاتی که در صدور ویزا و سختگیری هایی که در فرودگاه عربستان صورت می گیرد ، انجام نشده است.

سید حبیب الله ساداتی مدیرکل حج زیارت مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : البته تکلیف 15 کاروانی که اعزام آنان متوقف شده بود مشخص شده و زمان اعزام آنان با هماهنگی مدیران کاروان ها اعلام می شود.

وی اضافه کرد: زائرینی که در نوبت اعزام تعطیلات نوروزی امسال بودند ، نوروز سال 95 اعزام خواهند شد.

ساداتی با بیان اینکه بر اساس برنامه قبلی و سهمیه امسال 65 هزار نفر از ثبت نامی های عمره مفرده می بایست به خانه خدا اعزام می شدند،خاطر نشان کرد : اعزام چهار کاروان مازندران در دو روز گذشته نیز متوقف شد.

مدیرکل حج زیارت مازندران تصریح کرد : ادامه یا متوقف شدن اعزام کاروان عمره مفرده مازندران بر اساس تصمیمی که در نشست امروز اتخاذ خواهد شد ، مشخص می شود.

وی با بیان اینکه مازندران در اعزام زائرین به خانه خدا رتبه چهارم کشور را دارد، خاطر نشان کرد : البته مازندران به نسبت جمعیت رتبه نخست در ثبت نام حج در کشور را دارد.

به گفته مدیر کل حج زیارت مازندران این استان شش درصد ثبت نامی حج تمتع و هشت درصد عمره مفرده کشور را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر 90 هزار مازندرانی در نوبت حج تمتع و 570 هزار نفر در نوبت عمره مفرده قرار دارند.

علاوه بر مشکلاتی که در صدور ویزا زائرین ایرانی در عربستان وجود دارد ،هشتم فروردین ماه جاری دو نوجوان ١٤ و ١٥ ساله ایرانی در فرودگاه جده مورد تعرض مامورین مستقر در این فرودگاه قرار گرفته که این موضوع از سوی مسوولان ارشد کشور در حال بررسی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار