فرماندار چالوس
فرماندار چالوس بر ضرورت ساخت و تکمیل بیمارستان ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی در غرب استان مازندران تأکید کرد.
کد خبر: ۲۲۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 27 April 2016

به گزارش تابناک مازندران،  محمد‌ناصر زندی در همایش بهداشت این شهرستان که به‌مناسبت هفته سلامت برگزار شد، با گرامی‌داشت مناسبت‌های هفته اظهار کرد: افرادی‌که در عرصه سلامت گام برمی‌دارند، نوعی معلم هستند که در کار آموزش و آگاهی‌بخشی گام بر‌می‌دارند.

وی با تشریح اهمیت تعیین شعار سال از سوی سازمان جهانی بهداشت برای سال 2016، افزود: به‌دلیل مهم بودن امر سلامت حوزه بهداشت و درمان در طول سال شعارهایی را به‌مناسبت هفته سلامت ارائه می‌کند تا نظر همگان را به‌سمت سلامت سوق دهد.

فرماندار چالوس با مقایسه دلایل علت‌های مرگ‌ومیر در سالیان گذشته در مقایسه با عصر کنونی، خاطر‌نشان کرد: با توجه به شیوع بیماری‌های کنونی به‌خوبی مشخص است که عدم رعایت اصولی در زمینه تغذیه و غذا از دلایل مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود.

وی اهمیت حوزه بهداشت روان را در ‌موازات مسائل جسمی و تغذیه‌ای دانست و گفت: با توجه به اینکه هفته سلامت امسال با عنوان «غلبه بر دیابت» نام‌گذاری شد می‌توان دریافت که پیش‌زمینه بسیاری از بیماری‌ها دیابت است.

زندی با اشاره به اینکه دیابت به‌همراه خود بیماری‌هایی مانند بیماری کلیوی، قلبی عروقی، گوارشی و ... را نیز به‌دنبال دارد، تأکید کرد: اگرچه فرد پس از ابتلا به این بیماری دیگر قادر به از بین بردن آن نیست اما می‌توان با رعایت مسائل تغذیه‌ای و خودمراقبتی از گسترش آن جلوگیری کرد.

زندی با بیان اینکه در تمام زمینه‌ها اولویت نخست با پیشگیری است، اضافه کرد: باید توجه کرد که چون دیابت بیماری ساکتی است و آثارش به‌راحتی مشهود نیست پس بهتر است که از ابتدا از ابتلا شدن به آن ممانعت به‌عمل آورد و آن را کنترل کرد.

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی دستگاه‌های حوزه بهداشت و سلامت به توجه دادن به سلامت فردی، تصریح کرد: فردی‌که به‌سلامت خود توجه نکند در مسئولیت در زندگی و سایر موارد هم موفق نیست بنابراین باید زمینه مشارکت مردم، خیران، افراد و دستگاه‌ها را فراهم کرد.

زندی با بیان اینکه اگرچه این دولت در حوزه سلامت توجه خوبی داشت و با وجود مسائل مالی به حوزه سلامت اعتبارات ویژه‌ای اختصاص داد، تأکید کرد: با توجه به این موفقیت‌ها باید دانست که حفظ این شرایط نیازمند تلاش تمام دست‌اندرکاران حوزه بهداشت، درمان و سلامت و همکاری تمام دستگاه‌ها بوده و با این روند حوزه سلامت بیش از این به خطر نمی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مربوط به بهداشت و درمان نسبت به کشور های همسایه وضعیت بهتری داریم، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که امروز سبب نگرانی شده عدم توجه به سلامت خویش است و این سهل‌انگاری در پیشگیری و کنترل باید جدی گرفته شود.

زندی به همکاری دستگاه‌های بین بخشی است تاکید کرد و افزود:  باید زیرساخت‌های مربوط به حوزه بهداشت و درمان را اصلاح کرد و نیاز است تا در این‌راه از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه خدمت در این حوزه از خدماتی است که در مقایسه با دیگر خدمات قابل توجه است، خاطر‌نشان کرد: افرادی که در حوزه بهداشت، درمان و سلامت جامعه تلاش می‌کنند مانند معلمانی هستند که به‌کار خود به‌ دید شغل درآمدزا نگاه نمی‌کنند که حضور این افراد در مناطق دورافتاده و روستایی بدون هیچ چشم‌داشتی به‌‌روشنی گویای این امر است.

فرماندار چالوس با بیان اینکه در حوزه توسعه مراکز درمان حرف‌های زیادی وجود دارد، یادآور شد: با توجه به در دستور کار قرار گرفتن توسعه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آیت‌الله طالقانی چالوس نیازمند حمایت علاقه‌مندان و خیران برای توسعه و تأمین امکانات بیشتر با توجه به اینکه موضوع درمان یک امر حیاتی محسوب می‌شود، هستیم.

وی با تأکید بر اینکه همه افراد و دستگاه‌ها باید وارد میدان شوند و از ظرفیت خیران و سرمایه‌گذاران نیز در این‌باره استفاده کرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از علت‌های شایع مرگ و میر در استان مازندران و به‌دنبال آن در غرب استان بیماری‌های قلبی عروقی است، بنابراین فقدان مرکزی ویژه بیماری‌های قلبی یک معضل است، چراکه بسیاری از بیماران در غرب استان مازندران در زمان وخامت حال خود به‌دلیل بعد مسافت با سایر بیمارستان‌‌های ویژه جان خود را از دست می‌دهند.

زندی در پایان به ضرورت ساخت و تکمیل بیمارستان ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی در غرب استان مازندران اشاره کرد و گفت: در این‌باره نباید منتظر امکانات دولتی بود چون تأمین این امکانات هم زمان‌بر بوده و هم امکان تحقق کامل آن وجود ندارد، بنابراین باید از ظرفیت خیران و سرمایه‌گذاران برای این امر بسیار مهم بهره گرفت.

در پایان این مراسم از برخی از مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی، پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس، مجریان سلامت و دانش‌آموزان سفیران سلامت که با شبکه بهداشت و درمان چالوس همکاری دارند با اهدای جوایزی تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار