توسعه روستایی باید در تمامی زمینه‌های اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و عمرانی صورت بگیرد به‌طوریکه زیرساخت‌ها و امکانات در آن دیده شود.
کد خبر: ۲۱۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 27 April 2016
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان گفت: 950 روستای استان همدان دارای شورا است.

به گزارش ایسنا،"سید فریدون عربی" اظهارکرد: 2هزار و 807 عضو شورا در روستاهای استان همدان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 950 روستای استان دارای شورا هستند، تصریح کرد: از این تعداد 155 شورای 5 نفره و 589 شورا 3 نفره هستند.

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی که دارای شورای 5 نفره‌اند دهیاری تمام وقت داشته و روستاهایی که شورای آنها 3 نفره است دهیاری پاره‌وقت دارند.

عربی با تاکید براینکه شوراهای روستایی قدرت‌ها را محلی کرده و تمرکز را از مرکز می‌گیرند، اظهارکرد: در استان همدان هم اکنون 88 روستا فاقد شورا هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان درخصوص تدوین سند توسعه روستایی در استان گفت: هنوز این سند در استان همدان تهیه نشده است چرا که چارچوب آن به استانها ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به اینکه این سند برای تمامی روستاهای استان تهیه می‌شود، عنوان کرد: تهیه سند توسعه روستایی از اواخر سال گذشته ابلاغ شد اما چارچوب کار مشخص نبوده و ما هنوز بلاتکلیف هستیم که تهیه سند وظیفه دفتر امور روستایی است یا سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی استان؟

عربی ادامه داد: امسال هم چهارچوب و تصویب سند توسعه روستایی در استان مشخص شده و سال آینده اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز برنامه ششم توسعه به تصویب مجلس نرسیده است، گفت: در صورتی که این برنامه تصویب شود سرفصل‌های توسعه روستایی که در برنامه ششم توسعه دیده شده مشخص خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از استان‌ها برای رفع تکلیف و بدون داشتن برنامه جامع اقدام به تهیه سند توسعه روستایی کرده‌اند، بیان کرد: سند توسعه حقیقی هنوز تهیه نشده است و ما به دنبال این هستیم که یک برنامه اجرایی تهیه شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان با تاکید براینکه توسعه روستایی باید همه جانبه و پایدار صورت بگیرد، اظهارکرد: توسعه روستایی باید در تمامی زمینه‌های اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و عمرانی صورت بگیرد به‌طوریکه زیرساخت‌ها و امکانات در آن دیده شود.

عربی در پایان با اشاره به نقش شوراها در تهیه سند توسعه روستایی استان گفت: در کارگروه تخصصی روستایی و عشایری استان نمایندگان شوراها حضور دارند که طرح مسائل مربوط به روستا توسط این نمایندگان می‌تواند در تهیه این سند مفید واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار