رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از اجرای برنامه نظارت نامحسوس بر مراحل مختلف برداشت و خرید گندم در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴ 24 April 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدمهدی قاسمی یکشنبه 5 اردیبهشت در هجدهمین جلسه ستاد گندم فارس، با یادآوری اینکه برداشت محصول گندم در شهرستان‌های جنوبی استان آغاز شده و تداوم دارد، گفت: با تشکیل اکیپ‌های برداشت، عملیات نظارت بر فعالیت‌ کمباین‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم گندم با کیفیت استان فارس با حمایت مطلوب همه ارگان‌ها و سازمان‌ها، خریداری شده و کشاورزان با تحویل گندم تولیدی به مراکز خرید در امر خودکفایی دولت را یاری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: امسال، بیش از 375 هزار هکتار سطح زیر کشت استان فارس به کشت محصول استراتژیک گندم اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه 275 هزار هکتار از اراضی اختصاص یافته به کشت محصول گندم در فارس، آبی و 100 هزار هکتار نیز دیم است، گفت: پیش‌بینی ما برداشت یک میلیون و 200 هزارتن محصول گندم از مزارع استان فارس است.

قاسمی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از دو هزار و 740 دستگاه کمباین اعم از سنگین، سبک و کاه کوب در عملیات برداشت گندم به‌کار گرفته شود حال آنکه در فارس بالغ بر سه هزار و 700 دستگاه کمباین غلات مستقر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استفاده از بذرهای اصلاح شده و مقاوم در شرایط نامساعد، تقویت مشارکت کشاورزان پیشرو در تولید، انتقال یافته‌های تحقیقاتی به مزارع، تشکیل گروه‌های نظارتی و افزایش نظارت از مهمترین برنامه‌های اجرا شده برای ارتقای کیفیت گندم تولیدی در استان بوده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم بارندگی‌های خوب پاییزی، بارندگی‌های زمستانی در فارس قابل توجه نبود و 17 هزار هکتار از اراضی آبی زیر کشت محصول گندم در حوزه سد درودزن و پنج هزار هکتار از اراضی گندم دیم، به دلیل خشکسالی از چرخه تولید خارج شده است.

قاسمی افزود: در شهرستان‌های لامرد، مهر، لار، گراش و خنج تاکنون بیش از 12 هزار و 250 هکتار گندم برداشت شده و از این سطح بیش از 42 هزار و 600 تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه برای پایداری تولید محصول گندم، ناگزیر به کشت کلزا هستیم و به همین دلیل باید نهایت مساعدت در خرید کلزا معطوف شود، گفت: تاکنون بیش از 93 هکتار کلزا در شهرستان‌های لامرد، مهر و گراش برداشت شده که میزان کلزای تحویلی 150 تن بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار