مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ولایتمداری تمام عیار بازرترین ویژگی شخصیتی حضرت زینب(س) بود.
کد خبر: ۲۱۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 23 April 2016

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو باخبرنگار مهربا تأکید به ضرورت معرفی هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی دخت امام علی (ع) تصریح کرد: عالمه بودن، محدثه بودن و ولایتمداری تمام‌عیار از جمله ویژگی‌های بارز شخصیتی این بانوی بزرگوار است.

وی افزود: علاوه بر این نیابت امام از طرف حضرت زینب کبری(س) موضوعی است که انتظار می‌رود بیش‌ازپیش از سوی علما به آن پرداخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به خطبه‌های مختلف حضرت زینب(س) در منازل مختلف به همراه برادر بزرگوار اشاره کرد و گفت: حتی بعد از شهادت برادر نیز این بانوی بزرگوار در کوفه و شام خطبه‌های متعدد داشتند.

به گفته ستوده مطالعه خطبه‌ها نشان می‌دهد شخصیت این حضرت توأم با آزادمردی، جوان مردی و نگاه توحیدی است به طوریکه وی دلیل مشکلات بشریت را غفلت از شناخت خدا و شناخت امام می‌دانست.

وی با بیان اینکه در خطبه‌های حضرت زینب(س) سخن از جهالت مردم در فهم درست و معرفت به امامت دیده می‌شود، تأکید کرد: امروز در اشاره به شخصیت وی باید نسبت به شناخت هر چه بیشتر خطبه‌ها و ابعاد معرفتی سخنان این بانوی بزرگوار اقدام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکید دارد که علاوه بر این عزاداری‌ها نیز در کنار پرداختن به ویژگی‌های حضرت زینب (س) ایشان را به‌عنوان الگوی اخلاقی و بانویی که مبلغه عاشورا بود و در کنار امام حسین (ع) در تبیین قیام وی کوشید معرفی کرد.

ستوده با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری حضرت زینب(س) توسط هیئت‌های عزاداری در سالروز رحلت ایشان، اضافه کرد: علاوه بر این برای معتکفین در مساجد نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار