امام جمعه اردبیل با اشاره به بیانیه کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: این بیانیه یک خیانت و جنایت تاریخی است.
کد خبر: ۲۱۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ 22 April 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: تلاش‌ها و زحمات خیران و مؤسسات مردمی که در سطح استان در موضوع فضای سبز و محیط زیست فعالیت می‌کنند شایسته قدردانی است.

وی گفت: با صنعتی شدن زندگی و ازدیاد آلاینده‌ها، فقر اکسیژن در زندگی انسان معاصر بیداد می‌کند و گازهای مهلکی نظیر دی اکسید کربن در هوای شهرها سال به سال زیاد و سلامتی افراد را تهدید می‌کند و ایجاد جنگل مصنوعی و فضای سبز در اطراف شهرهای بزرگ به منزله تأسیس کارخانه تولید اکسیژن است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: مقام معظم رهبری شعار هر ایرانی یک درخت را تحسین فرمودند.

آیت‌الله عاملی برای چندمین بار بی طرفی کامل خود را در انتخابات مرحله دوم در اردبیل و پارس آباد اعلام کرد و از هر چهار نامزد و طرفداران آنها خواست در مسیر تبلیغ ذره‌ای از قانون، صداقت، تقوی و مردانگی خارج نشوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل درگیری طرفداران را برای آبروی استان سم مهلک دانست و بیان کرد: فقط خود را معرفی کنید و از شایعه و تخریب رقیب جداً بپرهیزید.

وی تصریح کرد: تخریب گناه کبیره و نشان رسیدن به هدف با وسیله نامشروع است و سبب می‌شود تمام لحظه‌های چهار سال نمایندگی به گناه تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به بیانیه کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در استانبول آن را یک خیانت و جنایت تاریخی معرفی کرد و گفت: این بیانیه یک کلمه به دردهای اصل امت اسلامی اشاره نمی‌کند و در برابر جنایت سیزده ماهه عربستان در یمن و با یهودی سازی قدس و اشغال بحرین و حمایت مالی و لجستیکی تروریست‌های داعش در سوریه توسط عربستان کاملاً ساکت است.

آیت‌الله عاملی اظهار کرد: سازمان همکاری اسلامی فرصتی برای رسیدن به وحدت اسلامی است ولی با شیطنت عربستان به میدانی برای تسویه حساب‌های سیاسی و تشدید تفرقه و شکاف تبدیل شده است و این سازمان برای مقابله با اسرائیل درست شده، اما الآن دقیقاً اهداف استکبار جهانی و صهیونیسم را اجرا می‌کند.

امام جمعه اردبیل افزود: بزرگترین جنایت این بیانیه تقسیم عالم اسلام به شیعه و سنی و ایجاد تقابل بین این دو بال امت اسلامی است و این آرزوی دیرینه صلیبی‌ها است؛ این بیانیه چراغ سبز برای عربستان و اسرائیل برای تشدید جنایت‌ها است و الحاق دائمی جولان به اسرائیل و تغییر نام مسجدالاقصی توسط اسرائیل نتیجه این بیانیه نامبارک است.

وی بیان کرد: خون مظلومان اثر وضعی دارد و وبال آن دامن گیر جنایتکاران خواهد بود؛ نمونه آن تصمیم آمریکا به انتشار اسناد محرمانه دست داشتن عربستان در فاجعه 11 سپتامبر است و بعد از آن تهدید عربستان به بیرون کشیدن ذخیره ارزی خود از آمریکا که دقیقا به منزله تأیید این اسناد بود و افتضاح بزرگی برای عربستان درست کرد.

آیت‌الله عاملی افزود: بدتر از آن عقیب نشینی آمریکا در برابر این تهدید و کتمان حقیقت با پول و زیر پا گذاشتن خون آمریکایی‌ها با دلارهای عربستان است و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از نعمت حاکمیت ملی محروم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: نکته بسیار مهم در این ماجرا این است که عربستان تا به حال از قدرت ذخیره ارزی خود در آمریکا حتی یک‌بار به نفع امت اسلامی به ویژه قضیه فلسطین استفاده نکرده است؛ در حالی‌که یهودی‌ها که در کل دنیا بیشتر از 13 میلیون نیستند توانسته‌اند با تشکیل قوی‌ترین لابی در آمریکا، آیپک بر مقدرات آمریکا و مراکز تصمیم‌گیری آنها و در نتیجه بر مقدرات امت اسلامی مسلط شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار