کد خبر: ۲۱۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 17 April 2016
به گزارش شفاف، مهدی آیتی نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ریاست لاریجانی در مجلس دهم را به ریاست عارف ترجیح می‌دهیم. چراکه ریاست لاریجانی در مجلس ضربه‌گیر دولت خواهد شد.

وی افزود: باید این را پذیرفت که عارف در مدیریت سیاسی بی‌نهایت ضعیف است و در یک جمله در حد لاریجانی نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اگر لاریجانی رئیس مجلس دهم شود فشار اصولگراها بر دولت کم خواهد شد و این مسئله‌ای مهم است که همه باید به عنوان مصلحت در نظر بگیرند.

آیتی ادامه داد: عارف می‌تواند در مجلس دهم به عنوان نائب رئیس اول خود را کاندیدا کند و مطهری نیز نائب رئیس دوم باشد چراکه بنده اصولاً رقابت بین عارف و لاریجانی را به نفع اصلاح‌طلبان نمی‌دانم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اصولگرایان چون مجلس پنجم و دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری دچار انشقاق و تفرقه نشوند می‌توانند ریاست مجلس دهم را از آن خود کنند.

* معرفی کاندیدا توسط حزب اعتدال با جهت‌گیری کلی اصلاح‌طلبان منافات دارد

علی صوفی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران در مورد برنامه اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات، اظهار داشت: کار در دور دوم انتخابات آسانتر است چون در این دور افراد محدود هستند.

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران خاطرنشان کرد: لیست امید شامل افرادی خواهد بود که مورد اعتمادند و در حوزه‌هایی که کاندیدای اصلحی را نداشته باشیم موضع سکوت اتخاذ می‌کنیم.

صوفی در پاسخ به این پرسش که حزب اعتدال و توسعه در 10 حوزه انتخابیه مثل بروجرد و تبریز بر خلاف اصلاح‌طلبان کاندیدای دیگری را معرفی کرده‌اند، آیا این با جهت‌گیری کلی منافات ندارد، گفت: بله، منافات دارد. الان نشست‌هایی را برگزار می‌کنیم که به وحدت برسیم. باید خروجی برای دور دوم انتخابات نیز یک لیست باشد. قرار نیست در استان‌ها 2 لیست اعلام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بین آقایان عارف و لاریجانی جلسه‌ای برگزار شده است یا خیر، گفت: خیر، هیچ جلسه‌ای برگزار نشده است.

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران در مورد خبر توافق روحانی، هاشمی و خاتمی برای ریاست عارف در مجلس دهم گفت: این خبر برمی‌گردد به یکسال پیش که بحث سرلیستی آقای عارف مطرح شد و بعد هم آقایان به توافق رسیدند و مطابق همان سرلیستی بحث ریاست آقای عارف در مجلس دهم هم مطرح شد.

صوفی ادامه داد: همه به این نتیجه رسیدند که کاندیدای ریاست مجلس لیست امید عارف است اما اینکه هاشمی، خاتمی و روحانی در برهه فعلی جلسه‌ای داشته باشند خیر چنین اتفاقی نیفتاده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار