یک متخصص طب سنتی مصرف دمنوش های گیاهی مانند نعناع ، ریحان ، بابونه ، بهار نارنج، رزماری، آویشن را برای کاهش خارش و حساسیت فصل بهار مناسب دانست.
کد خبر: ۲۱۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 18 April 2016
یک متخصص طب سنتی مصرف دمنوش های گیاهی مانند نعناع ، ریحان ، بابونه ، بهار نارنج، رزماری، آویشن را برای کاهش خارش و حساسیت فصل بهار مناسب دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ رضا قربانی گفت: دمنوش ها و جوشانده های گیاهی جایگزین مناسب، خوش طعم و مفید برای چای هستند و هر کسی می تواند بر اساس سلیقه و ذائقه خود و نیز با توجه به بیماری های جسمی و روحی خود از این نوشیدنی ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه دمنوش های گیاهی به ویژه گل های بهاری جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی هستند تاکید کرد: قبل از مصرف باید خواص آنها را مطالعه کنید وهمچنین در مصرف آنها نباید زیاده روی کرد.

متخصص طب سنتی گفت: امروزه استفاده از گیاهان دارویی متداول تر از داروهای شیمیایی شده است و خوشبختانه مردم به این نتیجه رسیده اند که تاثیر گیاهان دارویی بسیار بالاتر از داروهای شیمیایی است.

رضا قربانی تصریح کرد: مصرف چای نعناع به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی خارش و خشکی پوست را برطرف می کند و همچنین ریحان به دلیل خواص ضد باکتریایی نیز برای رفع جوش و لک های پوستی موثر است و گیاه رزماری خاصیت تقویت کنندگی و ضد عفونی کنندگی جریان خون را در مویرگ ها بهبود می بخشد که برای تازگی پوست مناسب است.

وی یادآور شد: چای بابونه منبع غنی از آنتی اکسیدان است و خواص درمانی شگفت انگیزی روی بدن شما دارد و مثل یک داروی مسکن عمل می کند و در درمان التهاب زخم ها و جوش ها موثر بوده و همچنین مطالعات اخیر نشان داده است که از رشد سلولهای سرطانی جلوگیری می کند.

رضا قربانی یادآور شد: برای تهیه دمنوش ها می توانید از گیاهان تازه و یا خشک شده استفاده کرده و آنها را از عطاری ها تهیه کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار