رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: نصب دکل BTS در بعضی از نقاط سطح شهر، باعث وارد کردن خساراتی به سلامت مردم و محیط زیست شده است.
کد خبر: ۲۱۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 18 April 2016

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: نصب دکل BTS در بعضی از نقاط سطح شهر، باعث وارد کردن خساراتی به سلامت مردم و محیط زیست شده است.

به گزارش ایسنا، "کامران گردان" در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان، با اشاره به دکل BTS، اظهار کرد: مساله دکل BTS در دو مرحله قانون‌مند کردن این سایت از منظر و دید شهری و تجمیع آن در نقطه‌ای از شهر در این کمیسیون پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: دکل‌های BTS، نباید بدون مجوز در بام مساجد و خانه‌های مسکونی نصب شود، در حال حاضر نیز نصب این دکل‌ها در میدان امام خمینی(ره) باعث کوری دید و ناهنجاری شده است.

گردان با تاکید بر اینکه ما مخالف BTS و فناوری نیستیم، تصریح کرد: ما متولی شهر هستیم و باید در راستای ساماندهی این دکل‌ها در سطح شهر، فکری شود چرا که مرتبط با سلامت مردم است.

وی در ادامه به انتقال پارکینگ در محوطه سرگذر همدان اشاره و تصریح کرد: این پارکینگ با همکاری و هماهنگی شورا و شهرداری منتقل شد که رضایت 100درصدی مردم را به همراه داشت و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم پارکینگی مجزا برای کسبه این محوطه ایجاد کنیم.

گردان با بیان اینکه طرح انتقال پارکینگ محوطه سرگذر طرح موفقی بود، گفت: بعضی از کسبه سرگذر معتقد بودند که با این اقدام از نظر درآمدی متضرر شدند که با شواهدات موجود، بر این باور هستیم که این نظر به طور کامل اشتباه است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی همدان در بخش دیگری اظهار کرد: از بدو تاسیس شورای چهارم، توجه ویژه‌ای به بحث محیط زیست و پسماند شده است.

وی با تاکید بر فرهنگسازی تفکیک زباله، گفت: تاکنون جلسات متعددی در خصوص زباله‌های عفونی برگزار و تصمیماتی اتخاذ شده است که مقرر شد تولید زباله‌های عفونی به حداقل شکل ممکن برسد و استخری نیز برای نگهداری زباله پیش‌بینی شد تا شیرآبه‌ها وارد زمین نشوند چرا که در غیر اینصورت باعث بروز خطراتی خواهد شد.

گردان به تعرفه زباله‌های عفونی اشاره و خاطرنشان کرد: نباید هیچ زباله‌ای را تولید کنیم تا تعرفه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی همدان اضافه کرد: هدف از افزایش تعرفه زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها، از بین رفتن این زباله‌ها بوده چرا که به نفع شهر و مردم است.

عضو شورای شهر همدان نیز گفت: باید نقشه کامل اجرای سایت BTS، با ضوابط مشخص توسط اپراتورها صادر شود.

"الیاسی" با تاکید بر جدی گرفتن نصب دکل‌های BTS در شهر، افزود: نباید نصب این دکل‌ها در سطح شهر ممنوع شود بلکه باید به طور کامل بررسی شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر همدان در فاصله‌های دو کیلومتری 50 متر اختلاف ارتفاع وجود داشته که در سرعت باد تاثیر بسزایی دارد.

الیاسی در ادامه با اشاره به پسماند بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: باید تفاوتی بین پسماندهای خانگی و بیمارستانی قائل شویم و با زباله‌های بیمارستانی با عنوان و تعرفه جدید برخورد کنیم.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این کمیسیون، طرح فرآیند و ضوابط صدور مجوز سایت BTSارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار