رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در اهواز:
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مقام معظم رهبری شعار سال را براساس فلسفه و نیاز کشور اعلا می کنند و انتخاب واژگان آن ذوقی نیست.
کد خبر: ۲۱۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴ 13 April 2016

به گزارش تابناک خوزستان ؛ حجت الاسلام سید رضا تقوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل دانشگاه امیر المومنین اهواز اظهار کرد: انتخاب شعار سال نوعی نیازشناسی جامعه است و رهبر معظم انقلاب اسلامی با این کار می خواهند مردم و مسئولان را به سمت استفاده از امکانات و توان داخلی کشور  سوق دهند.

وی افزود: مقام معظم رهبری شعار سال را براساس یک فلسفه انتخاب و به مردم اعلا می کنند تا نیازهای کشور مورد توجه قرار گیرد و انتخاب واژگان برای شعار سال ذوقی نیست.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: رهبری با این کار می خواهند سیاست کلی نظام و کشور را اعلام کنند و این خود نوعی سیاست گذاری در سطح عمومی است و می خواهند مردم و به ویژه مسئولان را متوجه نیاز اصلی کشور بکنند که اگر تحقق ان شعار را دنبال کنیم آن نیاز برآورده می شود.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دربرابر یک هجمه اقتصادی است که از بیرون به کشور وارد شده، ادامه داد: تحریم ها نوعی هجوم به اقتصاد ما و مقاومت اقتصادی راه خروج سرافرازانه از تحریم است.

وی عنوان کرد: تهاجم اقتصادی مثل تهاجم فرهنگی از راه های مختلف به یک ملت وارد می شود و یک راه ندارد و چون دشمن از همه راه ها ناامید شده به این امید بسته که اقتصاد را مورد هجمه قرار دهد و فلج کند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: برای مقابله با این تهاجم مقاومت است و پادزهر تهاجم در حوزه اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است تا در حوزه اقتصاد روی پای خودمان بایستیم چون وقتی مورد هجمه دشمن قرار می گیریم که نتوانیم نیازهای اولیه و ضروروی خود را تهیه کنیم.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای ایستادن روی پای خود و استقلال است، بیان کرد: استقلال در سایه خودباوری شکل می گیرد و دشمن همیشه از ما خودباختگی می خواهد و طوری فضا سازی می کند که خود باخته باشیم.

وی اضافه کرد: در انقلاب، کودتاها، ترورها، جنگ و در زمان تحریم ها توانستیم مقاومت کنیم و امروز هم اقتصاد را باید با همان قدرتی که تا کنون از خود نشان دادیم به نقطه تعالی برسانیم.

رییس شورای سیاست گذرای ائمه جمعه کشور گفت: البته مقاومت به معنای قطع ارتباط با دنیا نیست و ما مبادله را قبول داریم اما تهاجم را قبول نداریم چون در تهاجم قدرت از ما گرفته می شود  اما در مبادله فرهنگی اینگونه نیست ضمن اینکه نمی توانیم دور کشور دیوار بکشیم.
حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و برجام عده ای فکر کردند که همه مسائل کشور حل شده و آمریکا دست از دشمنی و شیطنت بر می دارد و همه چیز برای ما فراهم می شود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با اقتصاد مقاومتی می خواستند به شکل هوشمندانه و حساب شده به همه نشان دهند که دشمن دست از دشمنی بر نمی دارد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست در حالیکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی فعال و پویا است اما اقتصاد ریاضتی اقتصادی منفعل است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: باید مصرف و بهره وری  از منابع و امکانات داخلی کشور داشته باشیم که یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و صرفه جویی در منابع است.

حجت الاسلام تقوی تأکید کرد: اگر ۱۰ درصد در منابع صرفه کنیم و اصل بهره وری را مورد توجه قرار دهیم می توانیم به اندازه کل بودجه کشور درآمد کشب کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه باید به بیماری هایی که در حوزه اقتصاد وجود دارد رسیدگی و آنها را علاج کنیم اقتصاد مقاومتی را راه درمان بیماری های اقتصادی دانست.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید در حوزه فرهنگ رسالت خود را انجام دهد و تا امر به معروف نکنیم اقتصاد مقاومتی شکل نمی گیرد.

حجت الاسلام تقوی گفت: در ۸۵۰ شهر کشور نماز جمعه اقامه می شود و یکی از کارهای شورای امر به معروف و نهی از منکر، منکر شناسی و معروف شناسی است و امر به معروف و نهی از منکر سلیقه ای نیست.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نباید به  فرهنگ اشرافیت دامن بزنیم و جامعه را به سمت اشرافیت سوق دهیم، اضافه کرد: برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر باید فرهنگسازی کرد که تعهد اجتماعی در جامعه نسبت به آن به وجود بیاید.

وی عنوان کرد: کار فرهنگی کاری زمان بر است و حوصله می خواهد و نباید همه چیز را از یک جریان توقع داشته باشیم و اگر می خواهیم کار فرهنگی به سامان برسد نباید بیم نهادهای فرهنگی تضاد به وجود بیاید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار