مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خواستار شد
به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خواستار جلوگیری از جابه‌جایی هرگونه دام و ماندگاری در منطقه و مراتع روستایی شد.
کد خبر: ۲۱۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 13 April 2016

محمد سعیدی ظهر امروز در جمع دامداران ابرسج شهرستان شاهرود اظهار داشت: با توجه به وجود کانون تب برفکی در منطقه، دامداران باید مراقبت‌های لازم را اعمال کنند.

وی تصریح کرد: به جهت جلوگیری از اثرات منفی کوچ درون شهرستانی دام‌های عشایر و روستاییان نظیر خستگی، عدم دسترسی به آب کافی، مراتع تهی از علوفه‌های مرتعی، لاغری دام‌ها و ضعف سیستم ایمنی باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: این موارد از یک‌طرف، باعث افزایش تلفات و بروز انواع بیماری‌ها و خسارت بیشتر به دامداران می‌شود و از طرفی با انتشار بیماری در مسیر کوچ باعث آلودگی ایل‌راه‌ها و آبشخورهای دیگر مناطق شهرستان و آلودگی راه‌های دیگر خواهد شد.

سعیدی در ادامه از دامداران و عشایر خواست از هرگونه جابه‌جایی و کوچ تا اطلاع ثانوی خودداری کرده و با رعایت نکات بهداشتی و مراقبت‌های ویژه دام در جهت حفاظت و حراست از سرمایه خود و جلوگیری از خسارت به مجموعه دامی استان و اقتصاد ملی نقش محوری و مهم ایفا کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار