رئیس سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با تابناک:
تابناک تهران - رئیس سازمان نظام پزشکی هم‌زمان با سالروز دندانپزشک از بیمه‌ها بابت عدم پوشش خدمات دندان پزشکی انتقاد می‌کند و می‌گوید: «با توجه به عوارض عدم مراجعه مردم به دندان‌پزشکان و بروز مشکلات دیگر، دود این ماجرا در نهایت به چشم بیمه‌ها خواهد رفت.»
کد خبر: ۲۱۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 13 April 2016

چند روز پیش روز دندان‌پزشک بود. خیلی‌ها به این مناسبت به مشکلات آموزشی و حرفه‌ای دندان‌پزشکان پرداختند اما موضع عده‌ای از مسئولان متفاوت بود. علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی هم یکی از آن‌هاست. او امسال هم مثل هرسال بر لزوم پوشش خدمات دندان‌پزشکی توسط بیمه‌ها تأکید کرده است. زالی در این باره به تابناک می‌گوید: «ما سال‌هاست که تلاش می‌کنیم تا سلامت دهان و دندان جزو زیر مجموعه‌های بیمه‌های سلامت قرار بگیرد اما موفق نمی‌شویم. البته باید قبول کنیم که هزینه‌های این بخش زیاد است و خدمات سلامت دهان و دندان خدمات گرانی محسوب می‌شوند و طبیعی است که بیمه‌ها وقتی همین حالا هم با مشکلات مالی و ناهمخوانی در دخل‌وخرج مواجه هستند در برابر قبول این مسئولیت مقاومت کنند اما به‌هرحال مردم نباید در این میان قربانی شوند.»

او ادامه می‌دهد: «به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست که موضوع مهمی مثل سلامت دندان‌ها را لوکس بدانیم چراکه این مسئله تأثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی افراد می‌گذارد.»

زالی عدم پوشش بیمه‌ای سلامت دهان و دندان را موجب پیچیده شدن روند درمان بیماری‌های این بخش می‌داند و می‌گوید: «خیلی از مردم به دلیل گران بودن خدمات این بخش و اینکه در قریب به‌ اتفاق موارد خودشان باید تمام هزینه‌ها را بپردازند تا جای ممکن از رفتن به سراغ دندان‌پزشکان صرف‌نظر می‌کنند تا وقتی‌که واقعاً مشکل جدی برای دندان‌هایشان به وجود بیاید و بعد از سر ناچاری به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنند درحالی‌که باید هزینه بسیار بیشتری بپردازند.»

رئیس سازمان نظام پزشکی پوشش ندادن خدمات دهان و دندان توسط بیمه‌ها را درنهایت به ضرر خودشان می‌داند و می‌گوید: «وقتی دندان‌های مردم جامعه با مشکل مواجه باشد و آن‌ها نتوانند نسبت به درمان این مشکلات اقدام کنند قطعاً به عوارض دیگری مانند بیماری‌های گوارشی، عفونت‌های گوش یا مغز، بیماری‌های قلبی و... دچار خواهند شد. اینجاست که بیمه‌ها دیگر نمی‌توانند از تقبل هزینه‌ها شانه خالی کنند. بنابراین بهتر است که سازوکاری اندیشیده شود تا از همان ابتدا بیمه‌ها به این مسئله ورود کنند و جلوی تحمیل هزینه‌های بیشتر به مردم و نظام سلامت را بگیرند.»


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار