مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۱۳ سال از تأسیس ستاد دیه می‌‌گذرد گفت: از ابتدای تأسیس ستاد مردمی دیه در استان حدود سه هزار نفر از زندانیان جرایم غیر‌‌عمد آزاد شدند.
کد خبر: ۲۰۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 10 April 2016
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۱۳ سال از تأسیس ستاد دیه می‌‌گذرد گفت: از ابتدای تأسیس ستاد مردمی دیه در استان حدود سه هزار نفر از زندانیان جرایم غیر‌‌عمد آزاد شدند.

بابک ترابی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه 133 نفر از جرایم غیرعمد در طول سال 94 آزاد شدند اظهار داشت: در این مدت 90 میلیارد ریال  بابت آزاد سازی زندانیان جرایم غیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عمد پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه بیان کرد: از کل مبلغ پرداختی 24 میلیارد ریال در پی گذشت شاکیان از بدهی‌ها کسر شده، دو میلیارد ریال از طریق ستاد استان، 11 میلیارد ریال توسط ستاد دیه مرکزی، هشت میلیارد ریال توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و 15 میلیارد ریال نیز از طریق بانک‌ها به صورت تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به مردمی بودن ستاد دیه عنوان کرد: از جمله اهداف مهم ستاد دیه فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش دریافت کمک‌های مردمی و خیرین است که در سال 95 با حرکت در این راستا تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیر عمد آزادسازی می‌‌شوند.

ترابی کمک به زندانیان جرایم غیرعمد به دلیل جر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایمی مانند عدم پرداخت دیه، بدهکار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی‌های مالی، پرداخت مهر‌یه و نفقه از اولویت‌های ستاد دانست و گفت: مسئله مهریه بالا از جمله مشکلاتی است که در پرونده‌های جرایم غیرعمد وجود داشته که نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتری به منظور کاهش پرونده جرایم غیر عمد در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از پرونده‌‌های جرایم غیر عمد را جرایم مالی تشکیل می‌دهند اظهار کرد: یکی از دلایل وجود کلاهبرداری‌های مالی و پرونده‌های جرایم مالی در مراجع قضایی عدم آشنایی با قوانین چک و سفته است.

ترابی با بیان اینکه ستاد مردمی دیه بودجه‌‌ای ندارد و مردمی است افزود: جمع‌‌آوری منبع مالی در ستاد دیه هر ساله از طریق جشن‌های گلریزان برای زندانیان جرایم غیرعمد، انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌ها و در اختیار گذاشتن اعتبارات و تجهیزات قرض‌الحسنه و جذب کمک‌های مردمی از جمله اقدامات ستاد برای تأمین منابع مالی آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه گفت: کمک‌های مردمی از طریق شماره حساب‌های 0106342515007 سیبا بانک ملی به نام ستاد دیه شعبه استان کرمانشاه 52314576662 بانک ملت به نام ستاد دیه شعبه استان کرمانشاه و به شماره کارت 6037691990091043 ارسال می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار