معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: دو اثر گردشگری در این استان در انتظار ثبت جهانی است.
کد خبر: ۲۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 09 April 2015

به گزارش مهر، اکبر فرهیخته در کارگروه اجرایی مرکز جذب و حمایت از سرمایه گذار تصریح کرد: هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی  در اردبیل شناسایی شده است.

وی افزود: از میان این تعداد ۹۰۹ مورد به ثبت ملی رسیده و ثبت ملی ۱۰۰ اثر تاریخی نیز در دست اقدام است.

به گفته معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان اثر طبیعی کوه سبلان و محوطه تاریخی شهریری نیز نامزد ثبت جهانی هستند.

فرهیخته با تاکید به نمود اقتصادی و اجتماعی گردشگری، ادامه داد: تأثیرات اجتماعی و درآمد گردشگری حاصل از اثر جهانی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی هر سال در حال افزایش است.

وی به فعالیت۵۰ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی و ۵۲ رشته صنایع دستی فعال در استان اشاره کرد گفت: درحال حاضر ۲۳ هزار و ۵۶۰ نفر دارای کارت فعالیت صنعتگری هستند.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگ ظرفیت های گردشگری زیارتی، توانمندی های گردشگری زمستانی، صنایع دستی و اقوام و عشایر، آب و هوا، طبیعت و موقعیت تاریخی و نزدیکی با کشور های همسایه آذربایجان و ترکیه را از قابلیت های گردشگری استان برشمرد و تصریح کرد: این استان دارای ۳۷ منطقه نمونه گردشگری است.

فرهیخته، منطقه خلخال را مینیاتور و خلاصه ای از قابلیت های گردشگری شامل اقلیم، قومیت و آداب و رسوم توصیف کرد و گفت: سبلان نیز به عنوان یکی از هفت قطب گردشگری کشور در اروپا و آلمان حائز اهمیت است،

وی با بیان اینکه استان اردبیل دارای ۱۲ روستای هدف گردشگری است، یادآور شد: افزایش این لیست به ۳۶ روستای هدف گردشگری نیز پیشنهاد شده است.

این مسئول گردشگری را یک صنعت فرابخشی دانست که احتیاج به همدلی با دولت و بخش خصوصی دارد و تاکید کرد: سیاست ها و برنامه های سرمایه گذاری در بخش گردشگری در سال ۹۴ تدوین شده است.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان با اشاره به احداث شش واحد مرکز اقامتی در سال های ۹۰ و ۹۱ و ۲۰ واحد در سال ۹۲، افزود: احداث ۱۰ واحد مرکز اقامتی برای سال ۹۴ پیش بینی شده است.

وی با اذعان به صدور ۵۲ موافقت اصولی صادر شده در سال ۹۲ و ۹۳ گفت: هفت منطقه نمونه گردشگری شورابیل، سبلان برجلو، سقزچی، خیاو تا گردولی، فندقلو و طبیعت سبز پارس دارای موافقت تأسیس هتل هستند.

به گفته فرهیخته در مورد احداث هتل پنج ستاره در شورابیل با سرمایه گذار خارجی موافقت و مذاکره شده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ میلیارد ریال اعتبار ملی برای ایجاد زیرساخت ها شامل ساخت کمپینگ ها و سرویس های بهداشتی در استان هزینه خواهد شد، اضافه کرد: درحال حاضر مجموع طرح های گردشگری در حال ساخت ۱۴ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار