دکتر رضایی:جایگاه علما و روحانیون برای کشور یک نعمت است
دکتر محسن رضایی که صبح امروز جهت دیدار با مراجع به قم سفر کرده است با حضرت آیت الله العضمی مکارم شیرازی دیدار کرد.دکتر رضایی در این دیدار ضمن تبریک سال نو، گزارشی از فعالیت های مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسائل روز کشور را با ایشان در میان گذاشت.
کد خبر: ۲۰۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 07 April 2016
به گزارش «تابناک»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک فرارسیدن سال نو به فعالیت های صورت گرفته در سال 94 در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: سیاست های کلی برنامه ششم در سال گذشته در مجمع بررسی شد. در مورد سیاست های کلی محیط زیست هم اقدام خوبی در مجمع صورت گرفت که برای مقابله به وضع بحرانی محیط زیست در کشور لازم بود. با تأکید مقام معظم رهبری و اصرار دولت این سیاست‌ها با اولویت بیشتری بررسی شد و در اجلاس جهانی محیط زیست در پاریس مورد توجه قرار گرفت. سیاست های کلی خانواده هم در مجمع بررسی و خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شده است.

آیت الله جوادی :رهبر خوبی داریم؛ شب و روز برایشان دعا می‌کنیم

محسن رضایی در این دیدار به نقش مستشاری مجمع اشاره و گفت: با توجه به تفویض امر نظارت از سوی حضرت آقا، در سال جاری بر حسن اجرای سیاست های کلی به ویژه سیاست های اقتصاد مقاومتی نظارت خواهد شد تا با کمک به دولت این سیاست ها به اقدام و عمل برسند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار گفت: عنایت الهی در بهشت یک‌جانبه است و اما دنیا دیار باغبانی است و میوه ها را رایگان به بنده ها نمی دهند. وقتی به ما ثمر می دهند که کاری انجام بدهیم.


ایشان با اشاره به معجزاتی که برای حضرت مریم در قرآن نام برده شده، گفت: الان میلیاردها انسان به این بانو احترام می گذارند. با این عنایات که خدا به حضرت مریم فرمود، به او دستور داد که از معبد خارج شود و دستور داد به درخت خرما که میوه بدهد اما به ایشان امر کرد که درخت را تکان بده تا میوه ها برایت بریزند. 99 درصد را خداوند انجام می دهد و یک درصد را انسان باید انجام بدهد. بهشت جای رحمت صد در صد است. اینجا بشر باید دست تکان دهد و میوه بچیند.

این مرجع تقلید ادامه داد: در این نظام 99 درصد خدا به ما کمک کرد. هیچ کس فکر نمی کرد ارتش سلاح به دست را در انقلاب شکست بدهد. در میدان ژاله دیدم که یک کافر اسرائیلی دستور گشودن آتش را به مردم داد. در 28 مرداد 32 بیست ساله بودم و در تهران درس می خواندم. ما در مدرسه مروی بودیم و رویدادهای آن روز را به چشم دیدم. در چهار ساعت به دلیل فضای ایجاد شده شعارهای مردم برگشت. اما در 16 و 17 شهریور و بعد از آن، تا  زمان مرگ شاه، مرگ بر شاه بود؛ بنابراین، خدا از ما همان یک درصد را می خواهد. اگر ما حرمت خون شهدا را پاس نداریم، قومی دیگر می آیند.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزود: با عنایت الهی ما رهبر خوبی داریم. شب و روز برایشان دعا می کنیم اما رهبر جامعه اگر علی (ع) باشد تا زمانی که مسئولان با هم و با مردم نسازند، به تنهایی کاری جلو نمی رود. باید در منازعات ببینیم حق با کیست. کی بهتر کار می کند و مردم با چه کسی هستند. باید با هم باشیم و همدلی را حفظ و دعا کنیم که توفیق دهد انجام کار خیر به دست ما باشد و دین خدا را حفظ کنیم.

لازم به ذکر است که دکتر محسن رضایی صبح امروز  با حضرات آیات مکارم شیرازی و حسینی بوشهری به گفتگو پیرامون مسائل روز پرداخت. دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ، ضمن تبریک سال نو، گزارشی از فعالیت های مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسائل روز کشور را با ایشان در میان گذاشت. 
آیت الله جوادی :رهبر خوبی داریم؛ شب و روز برایشان دعا می‌کنیم


دکتر محسن رضایی با اشاره به وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: این مجمع سیاست‌گذاری نظام را بر عهده دارد که این سیاست‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب با دقت فراوان بررسی می‌شوند.  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب سیاست‌های برنامه ششم توسعه را یکی دیگر از کارهای مجمع تشخیص مصلحت نظام ذکر کرد و افزود: 115 سیاست از سوی مجمع پیشنهاد شد که از این تعداد 85 پیشنهاد را رهبر معظم انقلاب پذیرفتند.  وی با بیان اینکه اداره سیستماتیک به نفع کشور است، گفت: اختلاف بین دولت و مجلس به مجمع تشخیص واگذار می‌شود، در زمینه حل اختلاف بین دولت کنونی و مجلس موارد کمی وجود دارد؛ در حالی که در گذشته این موارد بیشتر بود.

 آیت الله العظمی مکارم شیرازی، با آرزوی موفقیت برای مسئولان و کارگزاران نظام در خدمت به آحاد مردم گفت: مجمع یک شورای قوی برای اداره کشور است و این تضارب آرا در مجمع مسلما مفید خواهد بود.

 همچنین در ادامه این دیدارها، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در دفتر مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور،با آیت الله حسینی بوشهری به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل روز کشور پرداخت. 

آیت الله جوادی :رهبر خوبی داریم؛ شب و روز برایشان دعا می‌کنیم

دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیات عظام و مسئولین بلندپایه استان قم  دکتر رضایی انتخاب آیت الله بوشهری به عنوان نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان را به ایشان تبریک گفتند. دکتر محسن رضایی با تاکید بر ضرورت ارائه تحلیل وضعیت منطقه و کشور برای روحانیت کشور گفت: اطلاع دقیق مدرسین حوزه های علمیه از آخرین اخبار و تحلیل های روز دنیا به لحاظ راهبری جامعه بسیار مفید خواهد بود.  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جایگاه علما و روحانیون برای کشور یک نعمت است که دیدار و کسب فیض در محضر آنها باید در جامعه رواج پیدا کند. در این دیدار آیت الله حسینی بوشهری گزارشی از فعالیت های حوزه های علمیه کشور و به ویژه در ایام نوروز را بیان نمودند. 

پیش از این دیدارها، دکتر رضایی با آیت الله علوی بروجردی نیز دیدار و گفت و گو کرد. آیت الله علوی بروجردی در این دیدار با تبریک سال نو گفت: طلیعه این سال که با میلاد حضرت صدیقه(س) بوده ان شا الله سال گشایش در هر جهت برای عامه مسلمانان باشد.

دکتر رضایی با اشاره به زندگی و مشی زندگی حضرت آیت الله بروجردی، روحیه ایشان را برخواسته از خلوص یک عالم شیعی و طبع بلند لرستانی ها دانستند.

آیت الله جوادی :رهبر خوبی داریم؛ شب و روز برایشان دعا می‌کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله بروجردی افتخار اسلام بودند و خدمات ایشان به اسلام و حوزه های علمیه بی نظیر بود.
آیت الله علوی بروجردی در این دیدار به بیان نکاتی درباره مبارزات مرحوم آیت الله العظمی بروجردی علیه رضا خان و شیوه سلوک ایشان پرداختند و افزودند: امام خمینی و جمعی از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی، در دعوت مجدد ایشان برای حضور در قم و قبول مرجعیت شیعه نقش بسزایی ایفا کردند. ارتباط امام و آیت الله العظمی بروجردی از سالهای بسیار دور برقرار بود. آیت الله بروجردی در گسترش فرهنگ اعزام روحانیون و طلبه ها به اقصی نقاط کشور نقش موثری ایفا کردند و رجوع به خانه علما در شهرهای مختلف را به مردم آموزش می دادند. ایشان همچنین در تربیت منبری ها و سخنرانان و ایجاد نشریات مذهبی بسیار تاکید داشتند. شخصیت آیت الله بروجردی به نحوی بود که در تقریب مذاهب اسلامی بسیار اهمیت می دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با آموزنده خواندن این اقدامات از سوی مرجعیت شیعیان گفت: این مسائل نشان می دهد که آیت الله بروجردی به نوعی در حوزه های علمیه فرماندهی و مدیریت جامع داشتند و همچنین تلاش های ایشان در به رسمیت شناخته شدن مذهب تشیع در دانشگاه الازهر و تقریب مذاهب اسلامی بسیار مهم است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
آقا محسن دوستت داریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار