مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از خدمات رسانی 110 شناور به مسافران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ 06 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد سعید نژاد گفت : عمده سفرها و گشت‌های دریایی و تفریحی کشور در نوروز امسال به استان هرمزگان اختصاص داشت.

سعیدنژاد گفت : مسافرت‌های دریایی در آب‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 9 درصدی برخوردار بوده و این آمار از تاریخ بیست و پنجم اسفند تا چهاردهم فروردین یعنی اوج سفرهای نوروزی، بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پنج میلیون و 450 هزار و 250 نفر در آب‌های استان هرمزگان به گشت دریایی و سفردریایی پرداخته بودند.

وی ادامه داد: بیشترین ترددهای دریایی همچون سال‌های گذشته در مسیر بندرعباس - قشم به ثبت رسیده است، همچنین سایر ترددهای دریایی در مسیرهای بندرعباس - هرمز، بندر شهید باهنر- قشم، بندر آفتاب- کیش، بندر چارک- کیش و بندرلنگه - کیش انجام شده است. 
سعیدنژاد با اشاره به اینکه گشت‌های دریایی در سایر خطوط ساحلی کشور طی نوروز امسال در جریان بوده است، گفت : این گشت‌ها در مسیرهای بندر بوشهر- خارگ، بندر گناوه- خارگ و بندر خرمشهر- بصره، بندر خرمشهر - کویت نیز انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر تاکید کرد: ظرفیت شناورهای مسافربری هفت هزار و 432 صندلی و ظرفیت لندینگ کرافت‌ها دو هزار و 400 خودرو بوده و شش هزار و 46 صندلی به ناوگان مسافربری در آبهای استان هرمزگان اختصاص داشت.

خوشبختانه با وجود حجم بالای ترددهای دریایی، نوروز امسال هیچ گونه سانحه دریایی گزارش نشده است و سازمان بنادر و دریانوردی برای تامین امنیت تردد شناورها و مقابله با شرایط اضطرار از آمادگی کاملی برخوردار بود.

سعیدنژاد افزود : 19 فروند شناور ناجی، شش فروند بالگرد، یک فروند هواپیما و یک فروند هاورکرافت به منظور عملیات امداد و نجات در آماده‌باش کامل قرار داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار