دومین نمایشگاه و جشنواره سفره مشترک ایران و افغانستان از امروز تا 20 فروردین‌ماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۰۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳ 05 April 2016

به گزارش خبرگزاری فارس، دومین جشنواره سفره مشترک ایران و افغانستان از امروز آغاز و تا 20 فروردین‌ماه جاری در دانشگاه شهید باهنر کرمان و با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمان برگزار می‌شود.

ظهر امروز در نخستین روز از برگزاری این جشنواره با حضور رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه باهنر و معاون فرهنگی دانشگاه، نمایشگاه دومین جشنواره سفره مشترک ایران و افغانستان افتتاح شد.

این نمایشگاه مشتمل بر غرفه‌هایی مشترک از جمله خانه کتاب، لباس‌های محلی، غذاهای سنتی و صنایع دستی ایران و افغانستان، مجموعه عکس‌هایی از افغانستان امروز و ... است.

دومین جشنواره سفره مشترک ایران و افغانستان با تاکید بر فرهنگ 

دبیر اجرایی دومین جشنواره سفره مشترک ایران و افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی دانشجویان و دیگر افراد جامعه با آداب و رسوم مختلف از جمله ایران و افغانستان دانست و گفت: این جشنواره بیشتر با تاکید بر فرهنگ دو کشور ایران و افغانستان برپا شده است.

بسم‌الله خرمی افزود: در نخستین دوره این جشنواره مباحث علمی مورد تاکید قرار داشت و امیدواریم بتوانیم در دومین دوره سفره مشترک ایران و افغانستان، پیش‌نویس موافقتنامه‌هایی را در حوزه علمی داشته باشیم.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری سومین دوره جشنواره سفره مشترک ایران و افغانستان در دانشگاه کابل عنوان کرد: برای تحقق این مسئله صحبت‌های مقدماتی انجام شده است.

تحصیل 12 هزار دانشجوی افغان در دانشگاه‌های ایران 

خرمی ابراز داشت: 12 هزار دانشجوی افغان در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند که 500 نفر از آنها در استان کرمان و 50 نفر در دانشگاه شهید باهنر حضور دارند.

دبیر اجرایی دومین جشنواره سفره مشترک ایران و افغانستان با اشاره به برنامه‌های این جشنواره گفت: در نخستین روز از جشنواره 17 فروردین ماه اجرای تئاتر عمو نوروز، پخش فیلم مزار شریف، اجرای موسیقی سنتی افغانستان و جشن امضای محمدکاظم کاظمی را داریم.

خرمی افزود: 18 فروردین‌ماه با حضور محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان و نصیر احمد‌نور سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران دیداری با استاندار کرمان خواهیم داشت و در ادامه با روسای دانشگاه شهید باهنر کرمان به گفت‌وگو می‌نشینیم.

افتتاح دفتر کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه باهنر

وی از افتتاح دفتر کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه شهید باهنر خبر داد و تصریح کرد: بازدید مهمانان فرهنگی و دانشجویان غیرایرانی از بازار بزرگ کرمان و اماکن گردشگری، اجرای نمایش روحوضی و رقص ملی افغانستان از برنامه‌های جنبی دومین روز جشنواره است.

خرمی ادامه داد: محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان و نصیر احمد‌نور سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران، 19 فروردین‌ماه دیداری با آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و در ادامه اعضای اتاق بازرگانی استان کرمان دارند.

وی عنوان کرد: محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان و نصیر احمد‌نور سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران همچنین دیدار‌هایی با دانشجویان افغانستان، مردم و معتمدان و ریش‌سفیدان خواهند داشت.

به گزارش فارس، دومین جشنواره سفره مشترک ایران و افغانستان با حضور محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، نصیر احمد‌نور سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران، عبدالصمد حاج‌جباری مدیر‌کل سازمان دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران‌، محمدکاظم کاظمی شاعر برجسته و حمید سخی‌زاده ستاره موسیقی سنتی افغانستان و دانشجویانی از سایر دانشگاه‌های مختلف ایران برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار