همزمان با بزرگداشت هفته زن، خانه سلامت دختران و زنان در معرض آسيب روز سه شنبه با حضور جمعي از مسئولان محلي در شهر ايلام راه اندازي شد.
کد خبر: ۲۰۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 05 April 2016

همزمان با بزرگداشت هفته زن، خانه سلامت دختران و زنان در معرض آسيب روز سه شنبه با حضور جمعي از مسئولان محلي در شهر ايلام راه اندازي شد.


به گزارش تابناک ایلام؛مديركل بهزيستي ايلام در اين آيين گفت: اين مركز زير مجموعه حوزه اورژانس اجتماعي اين سازمان است كه به صورت غير دولتي با نظارت و حمايت بهزيستي فعاليت مي كند.

فرهاد قيصربيگي خدمات اين مركز را شناسايي زنان و دختران در معرض آسيب يا آسيب ديده در محله ها و مناطق حاشيه شهرها و ارائه خدمات مشاوره اي و مددكاري به آنها اعلام كرد.

وي با اشاره به اينكه اكنون مراكز اورژانس اجتماعي در شهرستان هاي مختلف اين استان در حوزه هاي مداخله در بحران، نگهداري دختران در معرض آسيب، كاهش طلاق، كودكان خياباني، خط 123 و غيره فعال است، از مراجعه دو هزار و 500 نفر به اين مراكز در طول سال گذشته خبر داد.

قيصربيگي اظهار كرد: علاوه بر اين اكنون سه پايگاه خدمات اجتماعي در اين استان فعال است كه در سال گذشته به 12هزار نفر مراجعه كننده خدمات مشاوره اي و مددكاري ارائه كرده اند.

مديركل امور اجتماعي استانداري ايلام نيز در اين آيين آگاهي، آموزش و مشاوره را سه اصل مهم در پيشگيري و كنترل آسيب هاي اجتماعي دانست و گفت: با اجراي اين سه اصل مهم امكان توانمندسازي افراد آسيب ديده فراهم خواهد شد.

علي مهر عليزاده تاكيد كرد: از طرفي مشاركت موسسه هاي مردم نهاد نيز در اين زمينه بسيار حائز اهميت است كه بايد از اين ظرفيت نيز استفاده بهينه شود.

مشاور استاندار و مديركل دفتر بانوان و خانواده استانداري ايلام نيز در اين آيين راه اندازي اين مركز كه با مديريت زنان اداره مي شود را بيانگر بالندگي و توانمندي بانوان اين استان دانست.

كلثوم خليلوند اظهار كرد: بايد زمينه شناسايي و كشف استعدادهاي زنان در حوزه هاي مختلف فراهم تا توانمندي هاي اين قشر در جامعه بيش از پيش شكوفا شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار