عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه 70 درصد موقوفات برای محرم و عاشورا است، گفت: اوقاف یک ریال برای هیئت‌های مذهبی هزینه نکرده است.
کد خبر: ۲۰۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 05 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:مظفر مختاری  با اشاره به ایراد فرمانداری بر مصوبه بهسازی مساجد تاریخی اظهار داشت: فرمانداری باید به یاد آورد که هیچ دستگاه دولتی در این زمینه کاری انجام نمی‌دهد، اوقاف که کوچک‌ترین اقدامی انجام نمی‌دهد و اگر شورا هم می‌خواهد اقدامی کند تا سقف مساجد تاریخی بر سر مردم خراب نشود و این نمادهای تاریخی شهر بهسازی شوند مخالفت می‌شود.

وی افزود: این اماکن زیارتگاه مردم هستند و مردم توقع دارند این فعالیت‌ها انجام شود ضمن این‌که این اماکن گردشگرپذیر نیز هستند.

مختاری تصریح کرد: 70 درصد موقوفات ما به نام امام حسین (ع) است اما یک ریال در هیچ هیئت مذهبی هزینه نشده و مساجد را شورا و شهرداری تعمیر می‌کنند و هیئت‌امنای 150 امامزاده نیز وجوهات مردمی را به تهران ارسال می‌کنند و حتی به خدام خود هم حقوق نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون عمران شورا نیز در این زمینه بیان کرد: ما در بودجه بسیاری از موارد دیگر را داریم که وظیفه دولت است و فرمانداری آن را تائید کرده است.

رضا محمدیان افزود: این ردیف برای بهسازی و مرمت اماکن مذهبی است چراکه در اطراف این اماکن شهرداری از محل‌های دیگر مرمت را انجام می‌دهد  و نیاز به مصوبه برای خود اماکن است.

وی اضافه کرد: با توجه به عمومی بودن این اماکن تاریخی و لزوم اتمام کارهای انجام‌شده قبل، باید این فعالیت‌ها به اتمام برسد چراکه به‌عنوان‌ مثال داخل مسجد جامع مهم است که گردشگر از آن بازدید کند و بیرون مسجد، شهرداری کارهای لازم را انجام می‌دهد.

با توجه به ایراد فرمانداری بر این مصوبه در یکصد و پنجاهمین جلسه شورا، بند مربوط به مرمت و بدنه‌سازی بناهای تاریخی و فرهنگی ـ مذهبی سطح مناطق شامل اختصاص 5 میلیارد ریال برای بهسازی مدرسه خان، 5 میلیارد ریال برای بهسازی مسجد جامع، 2  میلیارد ریال برای بهسازی امامزاده ابراهیم، 2 میلیارد ریال برای بهسازی امامزاده سید تاج‌الدین غریب، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای بهسازی امامزاده محمد، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای بهسازی امامزاده صالح، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای بهسازی امامزاده ‌ام‌احمد و مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای بهسازی آستانه به کمیسیون عمران بازگشت تا ضمن هماهنگی با فرمانداری به طریقی عمل شود که بهسازی مساجد تاریخی با همکاری میراث فرهنگی و استانداری استمرار یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار