رئیس حوزه هنری فارس گفت: فروردین امسال نسبت فروش و سینما رفتن شهروندان شیرازی نسبت به مدت مشابه سال پیش ۷ برابر شده است.
کد خبر: ۲۰۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 05 April 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:محمد کرم الهی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت سینماها در فارس به لحاظ مخاطب و پخش فیلم در نقطه مطلوب قرار دارد، سالنهای کنونی سینما در فارس را نیازمند بازسازی و حذف بخشی از ظرفیت و تقویت آن عنوان کرد و گفت: با این وجود سینماهای شیراز در کشور در رتبه پرفروشی قرار دارد.

پارسال سینما سعدی در رتبه دوم فروش کشور قرار گرفت

وی از قرار گرفتن سینما سعدی شیراز پس از سینما آفریقا در تهران به لحاظ فروش خبر داد و گفت: در سال ۹۴ سینما سعدی در رتبه دوم فروش قرار گرفت درحالیکه بهای بلیت سینما سعدی دوسوم سینما آفریقاست.

کرم الهی با تاکید بر اینکه عمدتا از حوزه هنری فارس طلب ساخت پردیس سینمایی می شود، اظهار کرد: باید ابتدا ضرورت این موضوع در استان سنجید و سپس دست به اقدام زد.

وی ساخت پردیس های سینمایی را مستلزم در نظر گرفتن شرایط مختلفی دانست و افزود: برای ساخت پردیس سینمایی شرایط جغرافیایی، جمعیتی و فرهنگی باید اجازه دهد، لذا نگاه ما در فارس به این جریان بر اساس بازسازی فضای موجود و افزایش ظرفیت های آن است.

کرم الهی در عیم حال تاکید کرد: در مقام و جایگاه مردم استان و شیراز هنوز نتوانسته ایم خدمات سینمایی مناسب ارایه کنیم، چراکه وقتی نشیمنگاه و فضای سینماها مطلوب فراهم نشده هنوز با حد مطلوب بسی فاصله داریم.

فروش سینماها بالاتر از خراسان و تهران

وی با ارایه آماری مبنی بر اینکه فارس پس از اصفهان که داری ۱۲ سالن سینماست از نظر فروش استانها قبل از خراسان و تهران قرار می گیرد، یادآور شد: این آمار نشان از درک و فرهنگ سینمایی دارد که در استان فارس حاکم است.

کرم الهی اولویت حوزه هنری در سال جدید را پرداختن به ظرفیت سازی و نوسازی سینما ایران و سعدی عنوان کرد و افزود: امیدواریم امسال افزایش ظرفیت و متناسب سازی سالنها نامبرده با کار مطالعاتی درست اتفاق بیفتد، از این رو نیاز به این است که با دادن فرصت این کمبودها جبران شود.

رئیس حوزه هنری فارس از راه اندازی ۳ شعبه در شهرستانهای فارس خبر داد و افزود: تلاش می کنیم با توجه به اینکه اکثر شهرستانهای فارس خواستار راه اندازی نمایندگی حوزه هنری هستند با توجه امکانات مناسب این امکان فراهم گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار