مدیر جهاد کشاورزی دامغان:
به گزارش تابناک سمنان،مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: کشاورزان و باغداران دامغانی سال گذشته ۵۳ هزار تن محصولات شامل اقلام گندم، جو، پسته، میوه و غلات تولید کردند.
کد خبر: ۲۰۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 04 April 2016

عباس علیان نژاد در تشریح نظام تولید محصولات کشاورزی و باغی دامغان طی سال۹۴، ابراز داشت: سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت گندم و دو هزار هکتار دیگر به کشت جو اختصاص دارد همچنین ۱۵ هزار هکتار باغ پسته و ۳۰۰هکتار باغ محصولات دیگر در دامغان وجود دارد.

وی افزود: افزایش تولید محصولات زراعی و باغی، ارتقاء سلامت جامعه، استفاده از آخرین تکنولوژی و انتقال آن به بهره برداران و تشویق و استفاده از سیتم های نوین آبیاری مهمترین برنامه جهاد کشاورزی دامغان در سال جدید است .

مدیر جهادکشاورزی دامغان با بیان اینکه بیش از ۳۸ هزار تن پسته در استان سمنان تولید می شود که از این میزان حدود ۳۰هزار تن آن از تولیدات باغداران شهرستان دامغان است، گفت: بیش از ۷۰درصد از باغات پسته زیر کشت استان در دامغان وجود دارد.

علیان نژاد ضمن بیان اینکه ۱۶ هزار هکتار از باغات استان سمنان زیر کشت پسته قرار دارد، ابراز داشت: دامغان به عنوان قطب تولید پسته استان و یکی از قطب های تولید این محصول با ارزش در کشور به شمار می آید که در این بین افزایش راندمان و تولید در سطح بر ضرورت توجه به کیفیت و تولید محصول سالم پسته به همراه توجه به میزان تولید محصول با ارزش و استراتژیک پسته در برنامه جهاد کشاورزی این شهرستان قرار دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار