توسط انتشارات محقق اردبیلی صورت گرفت؛
این کتاب نگرشهای کسی است که به «خطرناک‌ترین فیلسوف در غرب» شهرت دارد که تلاش میکند تمام شالوده‌های اعتقادی مغرب زمین را در هم بشکند.
کد خبر: ۲۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 08 April 2015

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اردبیل ، اسلاوی ژیژک در این کتاب با جادوی استدلال‌های فلسفی و بینش‌های روانکاوی، باور به مفاهیمی مثل «آزادی لیبرال»، «حق انتخاب»، «دموکراسی»، «هوش مصنوعی»، «علم ژنتیک»، «کاپیتالیسم»، «معنویت‌گرایی‌های نو ظهور»، «اخلاقیات مصرفی»، «فضای مجازی» و ... را همچون عجوزه‌هایی نفرت انگیزی نمایان می کند که انسان غربی در دامن آنها به خوابی شیرین فرو رفته است.

کیوان آذری مترجم این کتاب، با اشاره به این نکات می افزاید:‌ اگرچه خواننده ایرانی نسبت به تفاوت‌های فرهنگی میان شرق و غرب واقف است، لیکن در این کتاب نویسنده که دارای عقاید مارکسیستی رادیکالی بوده و موضوعات مورد بحث را از منظر همین عقاید سنجش و ارزیابی کرده و نقدها و تفسیرهایش از ادیان یهودیت و مسیحیت را تنها در گستره جهان غرب معتبر می داند.

به گزارش ایسنا ؛آذری در مقدمه ای که بر این کتاب نوشته است، اضافه کرده از نقطه نظر اسلامی یهودیت و مسیحیتی که اسلامی ژیژک به آنها پرداخته است،‌ نسخه‌هایی تحریف شده و مغشوش از یهودیت و مسیحیت حقیقی هستند، و بسیاری از دیدگاه‌های مارکسیستی و دینی نویسنده کتاب از زوایای مختلفی می‌تواند مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

گفتنی است 1000نسخه کتاب منتشر شده ؛نقد باورهای مغرب زمین؛ در 140 صفحه و توسط انتشارات محقق اردبیلی روانه بازار کتاب شده است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار