مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان، حادثه مصدوم شدن امدادگر میامی توسط بالگرد اورژانس را رد کرد.
کد خبر: ۲۰۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 02 April 2016

حسن شکراللهی امروز در سمنان اظهار داشت: متأسفانه دو روز قبل، خبری مبنی بر آسیب دیدن یک امدادگر میامی در جریان انتقال بیمار توسط بالگرد در فضاهای مجازی منتشر شد، که صحت ندارد.

وی اظهار داشت: بالگرد مستقر در شاهرود متعلق به اورژانس است و هیچ ارتباطی به هلال احمر ندارد و کارکنان اورژانس کار انتقال مصدومان به بالگرد را انجام می‌دهند و امدادگری در این خصوص حضور نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حادثه سقوط بالگرد امدادی در فارس هم خبرگزاری‌ها به اشتباه بالگرد را متعلق به هلال احمر عنوان کردند که بالگرد مذکور هم متعلق به اورژانس بود.

شکراللهی تأکید کرد : هم اکنون جمعیت هلال احمر استان سمنان سایت امداد هوایی و بالگرد مستقر ندارد.

وی از تلاش برای اتمام سایت امدادی و امداد هوایی در سمنان خبر داد و افزود: ساخت این سایت از سال 1389 در زمینی به مساحت 10 هکتار آغاز شده و در کیلومتر 12 محور سمنان به تهران قرار دارد و با تعریف فضاهایی شامل انبارهای امدادی، آشیانه بالگرد، پد فرود بالگرد و فضاهای جانبی در دست احداث است و تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان تصریح کرد: سایت امداد هوایی و آشیانه بالگرد سمنان یکی از منحصر به فردترین سایت‌های امداد هوایی در کشور بوده که از نظر نقشه و امور فنی و معماری دارای امتیازات ویژه‌ای است.

به گفته این مسئول، تاکنون برای بهره‌برداری از این سایت، 30 میلیارد ریال هزینه شده است که از این میزان، 20 میلیارد ریال از محل تبصره دو بود که در اختیار نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس قرار داشت و 100 درصد تخصیص پیدا کرده است و 10 میلیارد ریال نیز از اعتبارات جمعیت هلال‌احمر هزینه شده است.

شکراللهی خاطرنشان کرد: برای تکمیل و احداث پد فرود نیز به 20 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است و در صورت اختصاص اعتبارات، قبل از نیمه نخست امسال افتتاح می‌شود.

هم‌اکنون 18 سایت امداد هوایی در کشور فعال است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار