همزمان با آخرین روز تعطیلات نوروزی مردم استان ایلام امروز مصادف با 13 فروردین به دامن طبیعت سرسبز جنگلی و کوهستانی این استان رو آوردند.
کد خبر: ۲۰۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱ 01 April 2016

همزمان با آخرین روز تعطیلات نوروزی مردم استان ایلام امروز مصادف با 13 فروردین به دامن طبیعت سرسبز جنگلی و کوهستانی این استان رو آوردند.


به گزارش تابناک ایلام؛مردم ایلام از نخستین ساعت های صبح روز جمعه با بستن و بار و بندیل خود راهی مناطق طبیعی بیرون از شهر و دیار خود شدند تا بر اساس باورهای کهن برای در امان ماندن از نحسی 13 این روز را در دامن طبیعت بگذرانند.
اکنون همه راه های استان شاهد ترافیک نیمه سنگین حاصل از تردد خودورهایی است که خانوارهای ایلامی را در سیزده فروردین که روز انس با طبیعت نام گذاری شده به مناطق طبیعی و تفریحی خارج از شهر منتقل می کنند.
خانواده های ایلامی با استفاده از خودروهای شخصی و عمومی امروز را مهمان طبیعت زیبا و سرسبز استان می شوند تا این روز را به همراه اقوام و خویشاوندان خود باشند.
خروجی های شهر ایلام همچنان از صبح امروز مملو از وسایل نقلیه است و در برخی از آنها مانند جاده های منتهی به صالح آباد، دره شهر، بخش چوار، تونل آزادی به سمت شهرهای سیروان و چرداول و همچنین در محدوده منطقه تفریحی ششدار به سمت شهرستان ایوان شاهد حجم بالای گردشگران نوروزی و ترافیک نیمه سنگین است.
گذاشتن سبزه های عید روی خودروها از سوی گردشگران و جنب و جوش کودکان و نوجوانان از جمله جلوه های 13 نوروز 95 در استان ایلام است.
در این روز بازار بازی های محلی و خانوادگی در طبیعت از جمله والیبال، بدمینتون، فوتبال، دال پلان، هفت سنگ و وسطی بیش از هر زمان دیگری از سال پر رونق است.
با توجه به استقبال گسترده مردم ایلام از روز 13 فروردین و شلوغی جاده ها، پلیس راه انتظامی استان نیز به منظور جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه احتمالی تدابیر ویژه ای برای نظارت بر تردد خودروها در مسیرهای پرتردد اندیشیده و حضوری پررنگی در تمام جاده ها به صورت گشت های ثابت و سیار محسوس و نامحسوس دارد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار