شهردار اردبیل از آمادگی کامل مجموعه شهرداری در استقبال از گردشگران، مسافران و هموطنان‌مان برای گذران روز طبیعت در بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و پارک‌های مختلف استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۲۰۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 31 March 2016

حمید لطف‌اللهیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل،‌ اظهار کرد: ‌ما در چهار ورودی شهر، خیابان معلم و شورابیل نیروهای پرتلاش شهرداری را به حال آماده‌باش درآوردیم تا در کنار توزیع کیسه‌های زباله برای کودکان به همراه کاورهای مخصوص مخزن‌های جمع‌آوری ماهیان قرمز را نیز برای رهاسازی ماهیان قرمز از سوی خانواده‌ها تدارک دیده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ برای اولین بار در پارک لاله اردبیل حوضی را آماده کردیم تا مخزن‌هایی که اقدام به جمع‌آوری ماهی قرمز می‌کنند، در آن مکان تخلیه شده و تا حد امکان از این ماهیان مراقبت کنیم.

شهردار اردبیل گفت:‌ نباید ماهیان قرمز به دلیل عوارضی که در ورود به طبیعت دارند، در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها رهاسازی شوند بنابراین ما از عموم هموطنانمان انتظار داریم ماهیان قرمز خود را در مخزن‌های تعبیه شده شهرداری رهاسازی کنند.

لطف‌اللهیان افزود: همچنین برای جمع‌آوری سبزه‌های تحویلی مردم نیز شهرداری تدابیری خاص اندیشیده تا با پراکنده شدن این سبزه‌ها در محیط‌زیست به فضاهای طبیعی لطمه‌ای وارد نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌برای اولین بار امسال در راستای توسعه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و آگاه‌سازی خود خانواده‌ها و نسل آینده توزیع کیسه‌های زباله در بین کودکان را در چهار ورودی شهر، خیابان معلم و شورابیل انجام می‌دهیم تا در پایان روز به ازای جمع‌آوری زباله به ویژه مواد یک‌بار مصرف به خود این کودکان جوایزی را اهدا کنیم.

لطف‌اللهیان اضافه کرد: تمامی بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و همچنین پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی شهرداری در روز طبیعت آماده است تا زمینه برای گردشگران و اهالی اردبیل در روز طبیعت فراهم آید تا بتوانیم بهتر و بیشتر در حوزه خدمات‌رسانی به مردم شایسته و موفق عمل کنیم.

شهردار اردبیل به برنامه‌های اجرا شده شهرداری در تعطیلات نوروزی نیز اشاره کرد و ادامه داد: ما در ایام تعطیلات نوروزی سعی کردیم با برگزاری جشنواره هفت‌سین، جشنواره‌ها و آیین‌های سنتی، بومی و محلی در استقبال از نوروز، زیباسازی و آراستگی شهر و راه‌اندازی کلبه‌هایی در ورودی شهر زمینه‌ای را برای استقبال شایسته از میهمانان و گردشگران نوروزی فراهم کنیم.

وی در ادامه گفت: ‌در این کلبه‌ها سعی شد برای هموطنانمان نان‌های محلی و آش دوغ عرضه شود تا نمود و نشانی از میهمان‌پذیری اردبیلی‌ها باشد.

لطف‌اللهیان افزود: در همین راستا ما طرح پویش مردمی دوست‌داران طبیعت را فردا با همکاری سایر نهادها اجرایی می‌کنیم تا خود مردم مشارکتی واقع‌بینانه در حوزه حفظ و صیانت از طبیعت، جنگل‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها داشته باشند.

وی یکی از اقدامات خوب و موفق شهرداری را در ایام نوروز راه‌اندازی تورهای رایگان اردبیل‌گردی توصیف کرد و ادامه داد: استقبالی که از این طرح انجام شد، ‌استقبال مناسب و شایسته‌ای بود که زمینه آشنایی بیشتر گردشگران و مسافران را از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی اردبیل فراهم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار